iedde wereldkampioenschap IW.K.SCHAATSEN V HEERSNVEEN HEEREHVtEH stonden bol van het schaatsnieuws. Ook de Noorse pers schreef breed uitgeme ten over het magnifieke Heineken aan bod, hetgeen ter ondersteuning van on ze bierverkopen in Noorwegen een wel kom gebeuren was. En ongetwijfeld zal onze firmanaam ook in sierlijke karakters op de sportpagina's van de Japanse kranten hebben gestaan; immers ook uit dat land hadden zich deelnemers voor wat men in Davos „The Worlds 77" noemde gemeld. Onmiddellijk na het wat tumultueuze weekend werd op het gebied van recla me en public relations het nodige werk verricht, opdat Heineken bij het kam pioenschap, optimaal naar voren zou komen. Rond het ovaal van het Thialf- stadion kreeg Heineken als tegen prestatie twee extra borden aangebo den, die naast het reeds aanwezige re clamebord op de televisieschermen in binnen- en buitenland een visitekaartje voor ons produkt waren. De entree van het ijsstadion werd opgesierd met een twintig meter lang bord, waarop aan deelnemers en publiek in de eigen taal een welkom werd toegeroepen. Het Russisch, Japans en zelfs het Fries ont braken niet. Met in het achterhoofd het snel uitver kocht rakende stadion zelfs de ijlings bijgebouwde tribune voor 6.000 toe schouwers was snel gevuld werd kort voor het toernooi op de sportpagina van de dagbladen de zeer toepasselijke ad vertentie „Volle bak dit weekend" ge plaatst, waarvan de dubbele betekenis voor velen aanstekelijk werkte. Bier en andere verfrissingen waren in het sta- Het Heineken reclamebord, dat een vaste plaats op het talud van de ijsbaan heeft, was een felbegeerde zitplaats voor menig jong mens. Met spandoeken, vlaggen, paraplu's en tas sen vol etenswaar togen de supporters naar het ijs. Heineken had bij de ingang van het stadion voor een groot bord gezorgd, waarop deelnemers, officials en bezoekers in vele ta len een welkom werd toegeroepen. dion gedurende het weekend van de dertiende en veertiende februari bijna niet aan te slepen. De aparte ijsvloer van de hal naast het Heerenveense stadion werd met een plankier afgedekt en met medewerking van onze afdeling reclame service om getoverd in een royaal terras met kraampjes, buffetten en veelkleurige pa rasols. Kortom heel Thialf kreeg binnen de kortste keren een Heineken signa tuur, evenals de wereldkampioenschap pen zelf. Doch dat was voor de tiendui zenden op de tribunes en de honderd duizenden thuis voor de buis allang een duidelijke zaak. De wijze waarop Heineken adequaat heeft ingehaakt op een zich plotseling voordoende goodwill- en reclamemoge lijkheid heeft ons concern en het bier merk Heineken goedgedaan en zal on getwijfeld haar uitstraling op de verkoop van onze produkten niet missen. roomdmtovaal van de 400 meter kunstijsbaan Thialf in Heeren veen

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 17