Heineken rondje ie Supersnel Enkele tienduizenden schaatsenthousiasten omzoomdmitova. Zelden zal een activiteit op het gebied van sportsponsoring zo snel en effectief haar weg naar het publiek gevonden hebben als de toezegging van Heineken om honderdduizend gulden beschik baar te stellen teneinde het tot mislukken gedoemde Wereldkampioenschap Schaatsen 1977 naar Nederland te ha len. Toen op zondagochtend 6 februari in alle vroegte het besluit gevallen was dat de W K. wegens erbarmelijke weers omstandigheden niet in het Zwitserse wintersportplaatsje Davos gehouden konden worden, maar dat er kansen wa ren het gehele spektakel nog geen week later in het Friese Heerenveen te doen plaatsvinden, heeft ons concern niet geaarzeld ,,ja" te zeggen op een verzoek van KNSB-directeur W. G. Comello. In nauwelijks een hélf uur was alles be klonken en kwam de publiciteitsmachine op gang Via radio, televisie en dagblad pers werd heel schaatsminnend Neder land, alsmede de honderdduizenden die zich voor de nieuwtjes uit deze hoek plotseling gingen interesseren, op de hoogte gebracht van het alomgewaar- deerde aanbod van Heineken, alsmede dat van de Kaasunie, die de nog ontbre kende dertigduizend gulden bijpaste. Het doorgaan van de W K. in Heeren veen appelleerde aan het nationaal ge voel van trots van het Nederlandse volk en Heineken liep daarbij voor wat betreft de goodwill goed in de pas. Niet alleen de Nederlandse kranten Het allereerste paar dat tijdens de WK. schaatsen in Heerenveen over het ijs ging links Almund Sjóbrand (Noorwegen) en rechts Dan Immerfall (USA).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 16