R iMI t »JSffsss* •SSKyS*** ■UHpMBWSS r- w V s Ttv 7UP OF* a WW» ">ftl $>LP De 7-Up Jutteractie zal dit jaar voor de vijfde keer gehouden worden. „Niet dat enge ga toch mengen!" is het aanstekelijké motto waaronder Se- ven-Up, de enige smaak die geen kleur nodig heeft, in december 1976 een aan tal mixtips gaf, speciaal voor het gebruik in 1977, dat is uitgeroepen tot het „jaar van Seven-Up". Voortbordurend op het getal 7 waren in een folder 77 bedenksels voor mengsels voor 1977 opgenomen. Onder de „aan bevelingen en anekdotes om met ge mengde gevoelens te lezen" trof men behalve alom bekende mixdranken met Seven-Up ook recepten aan zoals 2 "'JOCH hoofdhengst, darmwarmer, teenkruller, paarsijs en keelstreler, respectievelijk Pernod, warme groc, 'n Elske, Parfait d'Amour en rose champagne met Se ven-Up. Deze mixfolders, die dienden ter stimu lering van het mixen met Seven-Up, werden verspreid via slijters, levensmid delenwinkels en horeca-zaken. Ter ver dere ondersteuning van de verkoop van Seven-Up voor thuisverbruik waren in december alle literflessen voorzien van een feestetiket. Al enkele jaren wordt een reclamebeleid gevoerd dat erop gericht is Seven-Up een duidelijk image te geven. Seven-Up is een heldere, levendige, sprankelende, moderne en bij-de-tijdse frisdrank. Het uitroepen van 1977 tot Jaar van Seven-Up sluit dan ook hele maal aan bij de twee laatste image-as pecten: modern en bij-de-tijds. Naast het feit dat deze „slogan" een thema wordt voor vele Seven-Up activi teiten, met name voor die activiteiten die gericht zijn op de handel, wordt er rond om het thema ook een speciale promotie gehouden om heel Nederland duidelijk te maken dat 1977 het „Jaar van Se ven-Up" is. De speciale promotie ging 77 mixrecepten voor 1977. 12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 12