J IN NEDERLAND h "'"'■SS? tSSï tfssS BALLET IVAN BAPTIE DUO MODHINA music by VARIUS TRIO Het team van Wijnhandel Reuchlin in actie tijdens een van de wijnstudiebijeenkomsten. leveren tot het creëren van verkoop promoties buiten de prijzensfeervoor consumenten die afgestemd zijn op de mogelijkheden van de afzonderlijke organisaties en grootwinkelbedrijven. In het afgelopen jaar zijn hiervan be moedigende resultaten te zien geweest, zodat er alle aanleiding is op de inge slagen weg voort te gaan. Buiten het kader hiervan vinden besprekingen plaats, waarbij Heineken zoveel als wenselijk is zijn markt- en marketing kennis ter beschikking stelt ten behoe ve van het ontwikkelen van verbete ringen in de afzetmogelijkheden. De afgelopen zomer vooral bleek dui delijk de goede samenwerking met de groothandel, die meedacht in de op lossing van bestel- en leveringspro- 6 5 4 3 2 1 in miljoenen hectoliters 5.6 71/72 72/73 73/74 74/75 75/76 goede start in een blijvende belangstel ling verheugen. Aansluitend aan het succesvol op levensmiddelenmarkt komen van produkten als halvarines, halfvolle melk etcetera besloot Seven- Up een suikervrije versie te introduceren onder het motto 'Seven-Up met het rode etiket voor iedereen die op suiker let'. In samenwerking met de firma Mast, producent van de kruidenbitter Jager meister, werd de ludieke reclameserie: ,,lk drink Jagermeister omdat voor het Nederlandse taalgebied ontwikkeld. Hierbij worden kleurenfoto's gepubli ceerd van personen die de meest on- Verkopen bier Nederland. blematiek en voor een vlotte terugzen ding zorgde van lege emballage. Die samenwerking doet ons de volgende verkooppieken vol vertrouwen tegemoet zien. Een blik op een paar belangrijke onder delen van het assortiment van ons concern en de stand van zaken in de produktiesector mag in dit korte over zicht niet ontbreken. Het ging de beide biermerken Heineken en Amstel zeer goed het afgelopen boekjaar. Zo is 48 liter van de 83,6 die per hoofd van de Nederlandse bevol king wordt gedronken, afkomstig uit de kuipen en ketels van ons concern. Dat houdt een geringe stijging in van het marktaandeel (57%) en bracht een versnelling teweeg in de uitvoering van het uitbreidingsplan van onze brouwerij in Zoeterwoude. De verkopen van onze frisdranken ste gen minder dan het landelijk gemiddel de. De reden hiervoor moet vooral ge zocht worden in onze weigering mee te doen aan de prijzenslag, met name die in het vruchtenlimonadesegment, die het gevolg is van een overcapaciteit in de frisdrankenindustrie. Het nieuwe produkt Shandy mag zich na een verwachte aanleiding blijken te hebben om Jagermeister te drinken. Deze vorm van reclame is temeer opmerkelijk daar elke foto slechts eenmaal in slechts één blad verschijnt. Telkens een unicum dus. De succesvolle omzet van dit arti kel breidde zich, mede daardoor, weer aanzienlijk uit. De toenemende vraag naar onze gedistilleerdprodukten ons marktaandeel bedraagt thans ongeveer 20% resulteerde in het besluit tot de bouw van een nieuwe distilleerderij, een graanalcoholfabriek en een kantoor in Zoetermeer. Het ligt in de bedoeling de produktiecapaciteit van de ves tiging Zoetermeer groter te doen zijn dan het huidige totaal der bestaande vestigingen. Wijnhandel Reuchlin die gevestigd blijft in de Calandstraat te Rotterdam zag zijn omzet omhoog gaan door de grotere vraag van de Nederlander naar kwaliteitswijnen Na een periode van vrijwel uitsluitend prijsaankopen blijkt vooral de jeugdige wijnconsument duidelijk selectief zijn wijn voor gewoon gebruik en voor verfijnd tafelen te kie zen. Op de Bacchuszolder wordt druk gebruik gemaakt van de gelegenheid Jagermeister, ludieke reclamecampagne.. om de verworven kennis van wijnen verder te verdiepen. Ook wordt in de behoefte aan informatie over wijn voor zien door middel van artikelen in de eigen huisbladen van Heineken. Er ligt een duidelijke ontwikkelingsmarkt voor de geklasseerde wijnen Van Olffen in Hattem behaalde met het merk Bistro een flinke verkoopstijging. Er zijn plannen tot uitbreiding van het merkenpakket Van Olffen. Als nieuwe aanwinst is u al bekend de recente in troductie van de standaardserie en de specialiteitenserie van de sherries van het Spaanse huis Garvey. NOVEMBER 1976 and 1-16 NOV. nilV FMIV

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 9