SUIKERVRIJ voor iedereen die op extra omzet let. 13 Na enkele jaren onderzoek en voorbe reiding is op 24 januari 1977 Seven-Up Suikervrij in 1000 cc en 200 cc flessen geïntroduceerd in Nederland. Ondanks het grote succes van de „nor male" Seven-Up (het aandeel in de tota le frisdrankenmarkt van Seven-Up steeg van 8,3 procent in 1972 tot circa 12 pro cent in 1976 en stijgt nog steeds) is er in Nederland nog een zeer grote groep consumenten, die nooit een frisdrank koopt of drinkt omdat er suiker in zit. Tevens is er nog een groep mensen, die wèl frisdranken koopt, maar géén Se ven-Up. Om succesvol te kunnen blijven opere ren is alert zijn ten aanzien van allerlei veranderingen binnen de markt een eerste vereiste. Algemene veranderin gen, maar belangrijker nog voor snel- verkopende massa-consumptiegoede ren, veranderingen in smaakpatroon, voedings- en consumptiegewoonten van de consument. In de laatste jaren is er een groeiend „gezond en slank" bewustzijn ontstaan. Dit komt tot uiting door het op de markt komen (met veel succes) van halvarines, halfvolle-melkprodukten, halvitures en zovoort. Nauw hiermee samenhangend ontstond een trend naar minder zoet: mensen vinden produkten sneller zoet dan vroeger. Vrouwen in de leeftijd van 17 tot 50 jaar letten het meest op het gebruik van suiker en leggen zichzelf en vaak ook familieleden beperkingen op bij het gebruik ervan. Tijdens een markt onderzoek is gebleken dat Seven-Up Suikervrij door bijna zestig procent van deze groep wordt geprefereerd boven andere suikervrije frisdranken, terwijl ook de koopintentie op dit niveau ligt. Al met al is er dus duidelijk een grote groep van nieuwe potentiële gebruikers aanwezig, die door middel van Seven-Up Suikervrij voor nieuwe en dus extra om zet zal zorgen, terwijl de „normale" Se ven-Up gewoon kan blijven doorgroeien. Seven-Up Suikervrij is een inderdaad honderd procent suikervrij produkt dat door middel van sacharine op een op de Nederlandse markt afgestemde zoetheid is gebracht. Sacharine is een onschuldig zoetmiddel Seven-Up Suikervrij is er in de 1000 cc fles en in de 200 cc fles. .vn-upmei Op 14 januari jl. liepen bij Vrumona in Bun nik de eerste flessen Seven-Up Suikervrij van de band. Links mr. J. Siertsema, groepsdirecteur frisdranken, rechts product-manager W Stolwerk. dat in tegenstelling tot sorbitol geen bij verschijnselen kent De Nederlandse warenwet staat niet toe op het etiket de vermelding „suikervrij" te gebruiken, terwijl wèl de zin „voor diabetici" vermeld moet worden. Se- ven-Up Suikervrij is echter een gewone, lekkere frisdrank voor iedereen en be hoort dan ook een plaats te krijgen naast de „normale" frisdranken. Ter onder scheiding van de populaire „normale" Seven-Up is Seven-Up Suikervrij voor zien van rode etiketten. Het reclamethe ma dat als een rode draad door de ge hele ondersteuning loopt luidt dan ook: Voor iedereen die op suiker Oi Een fleurige display attendeert de consu ment op de twee verschillende soor ten 7-Up. „Voor iedereen die op suiker let: Seven-Up met het rode etiket." Voor Seven-Up bent u altijd een giganti sche hoeveelheid reclame gewend. Ook de introductie van dit nieuwe produkt zal ondersteund worden met zeer vele ac tiviteiten die op korte termijn zullen zor gen dat de consument te weten komt dat Seven-Up Suikervrij: nieuw is geen suiker bevat een rood etiket heeft. De campagne is inmiddels gestart met advertenties en bijsluiters in een vijftal vakbladen. De consument wordt gecon fronteerd met reclame voor Seven-Up Suikervrij door middel van radio-recla me, pagina-grote advertenties met twee steunkleuren in de dagbladen en twee pagina's in kleur in tien familiebladen. Natuurlijk is er een grote hoeveelheid p.o.s.-materiaal aanwezig voor het ver kooppunt zelf: railstrips, schapstoppers, kratkaarten en posters voor de winkels; table-tents en raamstroken voor het ho recabedrijf. Kortom Seven-Up Suikervrij betekent voor u: additionele omzet, additionele winst, gemak: zelfde fles, zelfde krat, zelfde leverancier. Voor iedereen die op extra omzet let: Seven-Up met het rode etiket. Seven-Up met het rode etiket onder scheidt zich in het schap duidelijk van de normale" Se ven-Up.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1977 | | pagina 13