ONS BUREAU KLANTEN- SERVICE BESTAAT RUIM TWEE JAAR SRV& HEINEKEN LETTER- ACTIE 14 Ons Bureau Klantenservice dat In juli 1974 in het leven werd geroepen, is sindsdien in een grote behoefte gaan voorzien. Het bureau wordt bemand door de heer H. Snel en mejuffrouw I. L. M Swart. Zij kregen in de loop der tijd hun „vaste klanten" en hun vaste informatiekanalen. Die vaste klanten weten dat als zij dit Bureau direct bellen een snelle oplossing van hun probleem tot stand komt. Een steeds vaker voorkomende leuke ervaring voor de bureaubemanning is het telefoongesprek dat doorkomt als een „geval" is opgelost, om hen te bedanken. Deze servicedienst functioneert dus goed. In de afgelopen twee jaar werden zo'n kleine vierduizend rap porten uitgezonden ter verdere afhandeling. Hierop wordt controle uitgeoefend opdat door de desbetreffende afdeling de nodige handelingen worden verricht. Behalve de contacten, die resulteren in een rapport, is er ook nog een groot aantal telefonische gesprekken, waarin direct het juiste antwoord gegeven kan worden. Het zijn niet alleen Nederlanders die het Bureau Klantenservi ce bellen. Bijvoorbeeld ook mensen die in het buitenland een bedrijf willen beginnen en nu willen weten hoe ze dat moeten aanpakken Bureau Klantenservice zet hun aanvraag dan in het juiste spoor. Enige veel gestelde vragen zijn die van patiënten, die willen De heer Snel met het bandopnameapparaat waarop tevens de na bezette tijd binnenkomende gesprekken worden opgenomen. Indien nodig wordt de desbetreffende kwestie op korte termijn afgehandeld weten of bier schadelijk voor hun gezondheid zou kunnen zijn. Zij worden terugverwezen naar hun arts, want alleen die kan bepalen of juist deze patiënten bier zouden mogen drinken. Ook functioneert Klantenservice als vraagbaak voor deelne mers aan puzzelritten, afsluiters van weddenschappen en dergelijke. Soms ook belt een gepensioneerde voor een bab beltje of met een vraag. Gegadigden voor een horecabedrijf in Nederland willen weten hoe zij moeten handelen. In vele ge vallen blijkt dan dat ze (nog) niet vakbekwaam zijn en ook niet weten hoe ze hun diploma's kunnen verwerven. Als ze ouder dan 40 jaar zijn hebben wij, indien ze aan een aantal eisen voldoen, de mogelijkheid ze in betrekkelijk korte tijd op te leiden voor een verlicht examen. Gezien de enorme drukte van de afgelopen zomer was het echt Drie telefoons omringen Isabelle Swart. Alles wordt eraan gedaan om mensen met problemen zo goed en zo snel mogelijk te helpen. niet te verwonderen dat er ook wel eens een bierklacht tus sendoor kwam. Bureau Klantenservice zorgt dan dat de verte genwoordiger van het desbetreffende district op korte termijn deze mensen gaat bezoeken en het overtuigend bewijs mee neemt voor onderzoek in ons laboratorium. Ondanks het feit dat het grootste aantal van de gevoerde gesprekken alleen telefonisch plaatsvindt, kunnen we constateren dat dit op de aanpak van de soms typische problematieken door het Bureau Klantenservice geen invloed heeft. In de periode van 24 mei tot 3 juli heeft de SRV-organisatie een landelijke actie gehou den met het merk Heineken. De SRV-organisatie verkoopt nu ruim tien jaar Heineken bier en vond hierin een reden om een grote consumenten actie te starten. Onder het motto „10 jaar SRV Heineken" kreeg iedere consument bij aankoop van een krat of doos Heineken bier een gratis deelnamefor mulier waarmee hij kon mee doen aan de SRV HEINE KEN LETTERACTIE. Er wa ren drie verschillende formu lieren in omloop en de basis van de actie werd gevonden in het zogenoemde scrab- blespel. In het deelnamefor mulier was een kaart opge nomen waarop dertig letters konden worden geplakt. Er mocht door iedereen zoveel formulieren worden ingezon den als men wilde. Een deskundige jury, be staande uit medewerkers van SRV en Heineken, had de moeilijke taak de vele dui zenden inzendingen te beoordelen. In de beoorde ling dienden de originaliteit van het gevormde woord of de zin en het gescoorde aan tal punten te worden betrok ken. Uiteindelijk zijn 250 prijswin naars aangewezen die wer den bedacht met onder an dere atlassen, agenda's, woordenboeken en pennen- sets. Voor tien van hen was er de hoofdprijs, een geheel verzorgd weekend voor twee personen naar Parijs of Lon den. Uit het aantal en de aard van de inzendingen is wel geble ken dat deze feestelijke actie bij het SRV-publiek in bijzon der goede aarde is gevallen. De uitreiking van een van de tien hoofdprijzen. V.l.n.r. de heer C. Rijk. eigenaar van de rijdende winkel, de heer W Merkelbach, vertegenwoordiger SRV, Kara Rijk, de winnares, mevrouw W. Rijk, die haar dochter zal verge zellen naar Londen en de heer L. Beckers, vertegenwoordiger Hei neken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 14