COEBERGH BESSENJENEVER PROMOTIE BIJ NIEUWE OOGST GRATIS De zwarte bessen uit Zeeland, West-Brabant en zelfs Oosten rijk, de beste die er zijn, zijn geoogst en dat betekent dat nu de flessen Coebergh Bessenjenever getooid kunnen worden met het etiket „Nieuwe Oogst" Dat betekent ook dat een nieuwe actie voor dit zuivere natuurprodukt van start kan gaan: de drank voor allen die „lekker drinken willen wat ze lekker vin den", zoals dat in de Coebergh reclame wordt benadrukt. Begin augustus begint de uitlevering en ieder jaar staan dan weer zovele kopers met ongeduld te wachten, dat steeds in deze maand een topomzet wordt bereikt. Die ligt dan zo'n 50 a 75 procent boven het gemiddelde in de rest van het jaar. Per jaar drinken de Nederlanders een kleine tien miljoen liter bes senjenever. Het leeuwedeel daarvan is het produkt van Coe bergh, en dat deel neemt nog steeds toe. Dit jaar wordt de verkoop van Coebergh Nieuwe Oogst bege leid door een uiterst muzikale promotie, die aansluit bij de bestaande tv- en radiocommercials. De actieperiode duurt tot half september. Gedurende deze periode ontvangt de slijter, die inhaakt op de actie, een op naam gestelde cassette met twee fraaie grammofoonplaten (klassiek en populair), en een 45-toerenplaatje. Het displaymateriaal dat beschikbaar wordt gesteld aan de slijter die inhaakt op de Coebergh Nieuwe Oogst actie Daarnaast krijgt hij displaymateriaal, een toonbankkaart, een raambiljet, waarop hij zelf zijn prijs kan invullen en een schap- strook. Ook is er gratis advertentiemateriaal beschikbaar. Het 45-toerenplaatje is het geschenk dat, verpakt in de omdoos, beschikbaar is voor elke consument die een hele fles bessen jenever van Coebergh koopt. Voor de grossiers die meedoen met deze actie Nieuwe Oogst is er eveneens een op naam gestelde cassette met twee Ip's. Al met al een fijne actie, die zowel voor de groothandel als voor de slijter, zonder extra inspanning, een dubbel interessante omzet Nieuwe Oogst kan opleveren. Aan de consument zal het zeker niet liggen. Daarvoor vormt de door de jaren heen op gebouwde waardering voor het fruitige Coebergh Nieuwe Oogst produkt de absolute garantie. G.G.N.-vertegenwoordiger G. M. van Gent reikt een grammofoonpla- tencassette uit aan de heer F. Mei, slijter in Amsterdam. Op maandag 19 juli, omstreeks 9.00 uur, kwam in Schiedam de eerste fles Coebergh Nieuwe Oogst van de band rollen. Produktieleider ir. C. Bremer overhandigt de ze eerste fles Nieuwe Oogst aan productma nager K. J. Strop. 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 3