pERE&FILS REUCHLIN geschenkverpakkingen Nog altijd blijft de belangstel ling voor het relatiegeschenk en voor de geschenkverpak kingen stijgen. Niet alleen meer rond de jaarwisseling maar het hele jaar door zit er flink groei in dit soort artikelen. Alhoewel de groei voorname lijk moet worden gezocht in het vaker geven van geschenken in plaats van zoals voorheen éénmaal per jaar, zijn er toch duidelijke aanwijzingen dat men omstreeks de jaarwisse ling cadeaus van hogere waar de gaat geven. Ten dele doet hier waarschijn lijk het veel gehoorde gezegde „hoe slechter de economie, hoe beter het relatiegeschenk" opgeld. Hoevéél er over het gehele jaar aan relatiegeschenken wordt uitgegeven is slechts een schatting; rond de honderd miljoen gulden. Hierin zijn dan ook begrepen de op de consu menten gerichte premiums, die in reclamecampagnes worden gebruikt. Maar al te vaak wordt er in vele grote bedrijven aan het eind van het jaar verzucht: „Wat moeten we nou weer geven?" Ga er maar aan staan. Meestal wordt voor een gemakkelijke oplossing gekozen en komt men weer aanzetten met de zelfde balpenset of kalender met-firmanaam-ingedrukt. Het is met name op deze markt waarop Reuchlin zijn assorti ment relatiegeschenken en geschenkverpakkingen heeft afgestemd. In het segment dranken doen van oudsher de wijnen en het buitenlands ge distilleerd het erg goed. Het Reuchlin pakket leent zich door zijn samenstelling uitstekend voor alle wensen van het be drijfsleven op het vlak van re latiegeschenken. Speciale ver pakkingen geven daarbij extra cachet aan gerenommeerde merken zoals Jagermeister,

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 14