SCHAT, STAAT DE BOKMA KOUD?
a:s:
bokma
JONGE
k BQKBSA i
„Schat, staat de Bokma koud?" is de slagzin van de nieuwe opvallende reclame
campagne, waarmee Bokma in februari is gestart. Met een stroom van advertenties
en veel korte tv-spots zal het nieuwe reclamethema onder de aandacht van de con
sument worden gebracht. Een campagne, die „spraakmakend" zal worden; recla
me, die werkt met een glimlach.
Bokma is Neerlands grootste jenevermerk met een grote groep gebruikers, onder
wie mannen en vrouwen uit alle lagen van de bevolking. Mensen, die een goed glas
jenever weten te waarderen en het dan ook regelmatig drinken. De campagne heeft
voornamelijk ten doel deze huidige gebruikers te behouden; op de tweede plaats
komt het motiveren van jeneverdrinkers om over te stappen op Bokma. Om dit te
bereiken is uitgegaan van de volgende punten:
Manlijkheid van het merk te versterken (de vierkante fles de „ronde" smaak)
Een stuk actualisering van het merk (meer dynamiek meer van vandaag)
Kwalitatieve meerwaarde onderstrepen (in de manier van uitbeelden van de
situaties).
De campagne zal worden gevoerd in een groot aantal tijdschriften, die door een
speciale selectieprocedure via de computer zijn uitgezocht. Met deze methode
worden despecifiekedoelgroepen voorBokma in 1976,26 keer geconfronteerd met
het nieuwe reclamethema. Een serie van 8 advertenties, waarvan een aantal hierbij
staat afgedrukt, zal in een hoge frequentie in de bladen worden geplaatst.
De tijdschriften-plaatsingen zullen worden ondersteund door een viertal reclame
spots van 15 seconden. Door een korte spotlengte te hanteren, hetgeen in deze
campagne goed mogelijk was, kunnen de commercials ruim 60 maal worden uit
gezonden.
Ook voor de horecabedrijven en de slijters worden speciale materialen ontworpen,
die passen in het nieuwe reclamebeeld van Bokma.
De stimulans, die van deze nieuwe, krachtige reclamecampagne zal uitgaan, zal
zeker zijn invloed op uw verkoop hebben. Zodat uw voorraad nauwelijks de tijd zal
krijgen om „koud" te worden!