HEINEKEN Consumenten lige ai n van het Heineken concern oud e ngston (Jamaica), New York (U.S.A.) en Londen •eoudngeland). In Lagos filmden ze onder meer een elijka'iène van druk pratende mensen, die proberen camefn groter kwantum bier van de brouwerij aldaar einfoiste krijgen voor hun handel. De „field sales uitstreanager", die de produktie zorgvuldig verdeelt, al heelordt overladen met argumenten. Het is daar da- oncer ilijks een sport een of meer kratten of dozen )ebrei (tra te „veroveren". Een belangrijk deel van de buiten m wordt gewijd aan de opleiding van brouwerij- ond ditrsoneel die overal plaats vindt. Hiervoor zijn in anderiigos opnamen gemaakt in de moderne instruc- aieuw' 'lokalen van een trainingscentrum, waar scho- ig en bijscholing plaatsvinden. Het hoofd van de ;hool is een Nigeriaan en de meeste docenten eer o am, di gd. D jn eveneens Nigerianen. Ook speelt de opleiding in een twe_etal Nigerianen in Zoeterwoude een De heren Chigbo en Okereke uit Aba zijn daar w J|. L/C IICICII iy L/C CM wr\oi uu j|sseLjjfjimd tijdens hun traineeship. De eveneens liccou a i: (isseu warei jk vei eersti an eei ederland opgeleide mevrouw Wajoediarso en de =er Mahulete zien we in Djakarta in hun dagelijks èrk. an re» nzicti 'ordei i men wan Nederland leverde de nieuwe brouwerij in Zoe- c'e ^'irwoude, waar alles nog glimt en blinkt, vele 'n ro' aaie beelden. Een vermenging van deze opna- len met beelden uit het brouwhuis in Den Bosch ormt een symfonie van rood koper en modern oestvrij staal. Maar niet alleen door het aller- lieuwste wordt de toeschouwer geboeid Er is in iet brouwersvak nu eenmaal veel dat lang be- iroefd en gebruikt wordt. Om maar een voorbeeld 5 noemen: de Heineken A-gist, die sinds 1886 in eincultuur wordt voortgekweekt en'waarvan an- lere Heineken brouwerijen in de wereld steeds ileuwe zendingen ontvangen. id van I geo elang- lier is mijwei hniek lt jm en- el en rijgen icatie omen e. De d van vooi doek Jit filmgedeelte wordt door een „geheimzinnige" nuziek, speciaal gecomponeerd door Willy Lan- jestraat, begeleid. Ook de magistrale Heineken mars, waarmee de film eigenlijk begint, is het werk van deze componist. Natuurlijk wordt deze Hei neken mars gespeeld door de Bossche Heineken Fanfare, een gezelschap dat men van tijd tot tijd in de film tegenkomt. Mie „ingrediënten", zoals de gerst, de gist, de hop sn het water, de produktieruimten in binnen- en buitenland, dienstverlening, evenementen, hore ca- en thuisverbruik vele speelse drinksituaties, rollen als een kaleidoscopisch gebeuren aan het oog voorbij. Zij houden de toeschouwers ruim twintig minuten in de ban van Heineken. Met een re-lichte toets wordt hun die veelheid van gegevens Indo- aangereikt, zodat zij zonder moeite een goede eria), indruk krijgen van de wereld van Heineken. Transport Thuisverbruik en horeca Van links naar rechts Luc Ludolf, Willy Langestraat Henk Stoffers, editor, Arthur Noordhoek Hegt, produktieleider en zittend Ronny Erends, regisseur.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1976 | | pagina 15