HORECAVAKBEURS NIJMEGEN Het was voor de tweede keer dat deze vakbeurs in Nijme gen gehouden werd (1 tot en met 4 september). Mede door het wegvallen van de beurs in Op de Damesbeurs in Den Haag kwamen vele duizenden be- zoek(st)ers kennismaken met onze Bistro wijn en Zwarte Kip advocaat DAMESBEURS, DEN HAAG Dé grote consumentenbeurs in de Randstad is de Dames- beurs, die dit jaar van 19 tot en met 28 september, als van ouds in de Haagse Houtrust- hallen, gehouden werd. Van Olffen B.V., dochteronderne ming van Heineken, vestigde in zijn stand de aandacht op Bistro wijn en Zwarte Kip ad vocaat. Er was gelegenheid om met beide produkten ken nis te maken en daarvan is door het publiek een druk gebruik gemaakt. Het bleef niet bij proeven alleen, want vele beursbezoekers gingen op de beursaanbieding in en namen er wat van mee. Bistro was zowel wat het proeven als de aankoop betreft, favo riet. Ook deze beurs, die door in totaal 145.000 consumen ten bezocht werd, heeft bij gedragen aan de nog steeds groeiende populariteit van Bistro en Zwarte Kip. HORECAVAKBEURS TILBURG Eveneens in ,,oude stijl", herinnerend aan grootmoe ders tijd, was de stand, waar mee ons concern deelnam aan de twaalfde Horecavak beurs te Tilburg (29 en 30 september, 1 en 2 oktober). Ook hier trok de gezellige Gennep zal die in Nijmegen volgend jaar belangrijk wor den uitgebreid. Gedurende de „vierdaagse" begin sep tember kwamen er zo'n 22.000 bezoekers, een ver dubbeling ten opzichte van vorig jaar. De Heineken-stand, geheel in „oude stijl" opgezet, was de topper van de beurs. De be zoekers staken niet onder stoelen of banken hoezeer zij verrast waren door de char mante aankleding en inrich ting van onze stand. Van het aanwezige concern-dran kenpakket werden vooral in gedistilleerd goede zaken gedaan. De beursbezoekers zijn voor het overgrote deel in onze stand geweest. Wij mochten vele oude relaties begroeten en ook contact leggen met mogelijk nieuwe afnemers. Het ziet ernaar uit dat de Horecavakbeurs in Nijmegen zal uitgroeien tot een permanent, regionaal gebeuren. FEMINA, ROTTERDAM Heineken op de Femina. vertrouwd rust punt... Ook op de Horecavakbeurs in Tilburg was onze stand bijzonder in trek. sfeer grote aantallen bezoe kers, van wie sommigen zelfs informeerden of de stand als zodanig te koop was... Rond de beurs, die groter was dan ooit tevoren en die ook enkele buitenlandse in zendingen telde, waren ver scheidene evenementen georganiseerd. Volgens een opgave van de organisatie werd deze twaalfde horeca- presentatie door twintigdui zend vakgenoten bezocht. Wat onze deelneming betreft mochten wij, evenals in Nij megen, bevredigende 'beurs noteringen' maken. Ook de belangstelling voor de op eén na grootste consu mentenbeurs in ons land, de Femina, vertoont een fors stijgende lijn. Er kwamen dit jaar 178.000 bezoekers tegen 143.000 in 1974, hetgeen een stijging van maar liefst 25 procent betekent. En dat on danks het feit dat de beurs twee dagen korter duurde dan vorige jaren. Opmerkelijk was het grote aantal mannelijke bezoekers op deze damesbeurs (3 tot en met 12 oktober). Duidelijk zichtbaar was dit in de Hei neken-stand, het vertrouwde rustpunt, waar duizenden koele pilsjes over de toon bank gingen. Dat bij de ver koop van het bier het glas bij de prijs is inbegrepen, blijkt bij het publiek nog steeds bij zonder aan te slaan De aankleding in 'oude stijl' kreeg allerwegen veel waardering. amsteT Op de Horecavakbeurs in Nijmegen werd het complete concernpakket gepresenteerd. 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 7