150 MILJOEN NIEUWE PROMOTIE VAN HEINEKEN FRISDRANK VAN VRUMONA LITER 3 HHHi 4 Unieke Hcineken- bierpullen voor f 10. en 5 doppen. Heine ken Je hebtjeHeineken. Wat wil je nogmeer' Veel Nederlanders zetten graag een bijzonder bierglas op tafel. En hun voorkeur gaat daarbij uit naar het stoere oorglas. Deze uitgesproken conclusie is niet gebaseerd op een subjectief vermoeden, maar op het resultaat van een vergelijkend onderzoek dat recentelijk door Heineken werd gehouden. Men vroeg tweehonderd personen via een a-selecte steekproef naar hun persoonlijke oordeel over verschillende soorten bierglazen: conische glazen, voetglazen en oorglazen. De uitkomst liet geen twijfel open. Een ruime meerderheid vond het oorglas een van de meest begerenswaardige bierglazen. Heineken heeft hieruit zijn conclusies getrokken voor een nieuwe glazenpromotie. Die bestaat uit een set van vier kloeke bierpullen voor de relatief bescheiden prijs van ƒ10,- plus 5 Heineken kroonkurken. Dit aanlokkelijke aanbod wordt op grote schaal bekendgemaakt in kranten en bladen. Voor de detaillist is er een complete set winkelmateriaal met folderbakjes en mobiles. Deze nieuwe pullenpromotie is eind oktober van start gegaan. Voor de eerste keer in de geschiedenis van Vrumona is binnen één jaar 150 mil joen liter frisdranken omgezet. De 150- miljoenste liter werd maandag 29 sep tember op feestelijke wijze afgeleverd bij de levensmiddelengroothandel Schuite- ma West B V. depót Leidschendam. Bij deze gelegenheid (foto 1) ontving de heer J. A. Boelens, commercieel direc teur van Schuitema West (op de foto 2e van rechts) uit handen van de heer D. Marck, landelijk verkoopleider Vrumona, een vergulde Sisi-fles. Daarbij waren onder meer aanwezig de heren J. H. van Leeuwen, depötchef Leidschendam (links op de foto) en H. J. Merlijn, ver koopleider van .Schuitema West. Als blijvende herinnering aan dit heuglijke feit overhandigde de heer Marck tevens een tweetal aquarellen van de Franse schilder Jules César. De heer Boelens, op zijn beurt, bood enkele uren later de heer J. C. Marks, directeur van de Centra Markt te Voor burg, een tweede vergulde Sisi-fles aan (foto 2). En om de lijn fabrikant—groot handel—detaillist naar de consument door te trekken, ontving mevrouw A. de Carpentier uit Voorburg, die op dat mo ment met onder andere een fles Sisi in haar boodschappenwagentje de kassa passeerde, een hele krat Sisi, bloemen en bonbons. Dit laatste overhandigd door de heer Merlijn (foto 3).

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 3