de wijn met toekomst 210 100 1970 1 975 1980 100 1973 1974 1975 m Bi 21 uitgekiend winkelmateriaal Tot voor enkele jaren waren wijndrinkers mensen met een fiks inkomen. Waren, want er is de laatste tijd het nodige veran derd. Misschien omdat iedereen meer is gaan verdienen. Of omdat er steeds meer mensen in de vakantie kennismaken met wijn. Maar wat doet 't er toe? Feit is dat iedereen meer en meer wijn gaat drinken. Wijn is bezig een populaire drank in Neder land te worden. Het grafiekje hieronder laat u dat nog eens duidelijk zien. Index 357 Wijn in plaats van... Een andere belangrijke reden voor het toegenomen wijnver- bruik is dat wijn niet alleen bij het eten gedronken wordt Wijn, en dan vooral rosé, wordt steeds meer een aperitief. Of een drankje dat je gewoon op feestjes neemt. Of zó maar als je dorst hebt. Kortom het wijnverbruik stijgt. Nu willen we hier zeker geen pleidooi houden om in uw dran kenassortiment andere dranken te vervangen door wijn. Wat we wel duidelijk willen maken is dat wijn een belangrijk stuk omzet kan geven. Met andere woorden een plaats in uw as sortiment voor de volle honderd procent waard is. Maar welke wijn? Kijk eens naar Bistro. 500 Index 375 Bistro wijn is goed en betaalbaar Wijn moet winst opleveren. De omzet in flessen en de marge bepalen de winst. Zo zijn er dure Chateau-wijnen die wel veel winst per fles opleveren maar erg weinig omzetsnelheid heb ben. En dan zijn er die hele goedkope landwijnen. Die hebben wel omzetsnelheid, maar geven u niet voldoende winst. Om over het risico van ontevreden klanten maar niet te spreken. Wat dan? Het logische antwoord is Bistro wijn. Die is constant goed van kwaliteit. Van Olffen, onderdeel van het Heineken concern, staat er immers achter. Bovendien is de smaak, na lang testen, helemaal afgestemd op die van de consument. En het belang rijkste van alles: Bistro is met zijn goede kwaliteit nog betaal baar ook. Al met al heeft Bistro daardoor hoge omzetsnelheid. En bovendien een zeer plezierige winstmarge. Unieke karaf Als enige Nederlandse merkwijn heeft Bistro een leuk, gezellig karafje. Uit onderzoek bleek dat voor veel wijndrinkers het karafje op zich al een reden is om Bistro te kopen. Het kan geen kwaad de verkoop af en toe een extra duwtje te geven. En dat gaat Bistro dan ook doen. Acties voor de con sument. Acties voor de detaillist. Vanzelfsprekend houden we u op de hoogte als er een actie komt. Grootste reclame-campagne Aan de reclame-campagne zal het niet liggen. Het wordt de grootste campagne die ooit in Nederland voor een merkwijn gehouden werd. Nu zal dit niet de eerste keer zijn dat u dit van uw leverancier hoort. Daarom hier de feiten. Bistro-reclame komt zowel in de damesbladen als op de televisie. Miljoenen mensen gaan die reclame zien. Van Olffen maakt de consument bovendien attent op Bistro wijn door middel van uitgekiend winkelmateriaal. Op een dergelijke aanpak onzerzijds zal ongetwijfeld een duidelijke respons van het consumenten- publiek komen. Zorgt dat u erop voorbereid bent! Het Bistro assortiment.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 21