NEDERLAND GAAT MEER LEPELEN 1970 1975 1980 100 197 325 20 Advocaat is Bij geen enkele detaillist ontbreekt tegenwoordig advocaat. De sterke stijging van de advocaatomzet in de laatste jaren is daar bepaald niet vreemd aan. De volgende cijfers geven deze stij ging duidelijk weer. Index Bijna iedereen kent Zwarte Kip advocaat De najaarsreclame De trend om weer advocaat te lepelen is er. En Zwarte Kip gaat die trend stimuleren. Miljoenen mensen gaan de media- en de winkelreclame zien waarin we vertellen dat Zwarte Kip verdraaid langzaam uit de fles komt. De dikste is. En dus de beste, want goede advocaat is dik. Net als Zwarte Kip. Succes met Zwarte Kip Of de handel met de verkoop van Zwarte Kip advocaat succes zal hebben, is geen vraag meer. Dat zit wel goed. Zwarte Kip mag dan langzaam uit de fles komen, de fles gaat snel de winkel uit. En daar gaat 't maar om. Zwarte Kip advocaat lekker langzaam uit de fles lekker snel uit het magazijn Conclusie: De consument heeft naast de rotan meubeltjes en grootmoeders jurken ook het advocaat lepelen weer in ere hersteld. Advocaat is helemaal bij de tijd Blijft de vraag: Welk merk advocaat zet de detaillist in het schap? Bijna iedereen kent Zwarte Kip advocaat Dat de meeste consumenten Zwarte Kip kennen bleek bij een onderzoek dat we gehouden hebben. Niet minder dan 92 pro cent van de ondervraagden noemden spontaan Zwarte Kip als advocaatmerk. Nummer twee scoorde niet meer dan 18 procent. Eigenlijk viel dit wel te verwachten, want Zwarte Kip wordt al meer dan vijftig jaar in Nederland verkocht. Wat bij de consument bekend en vertrouwd is kan natuurlijk in het schap bij de detaillist niet ontbreken. Bekende merken verkopen het snelst De merken, die omzetsnelheid hebben, zijn altijd bekende merken. Het publiek kent ze. Onbekende merken, met voor de detaillist zeer aantrekkelijke kortingen, blijken door het publiek gewantrouwd te worden en vaak niet ten onrechte. Zodoende worden deze onbekende merken uiteindelijk vaak heel wat minder winstgevend dan aanvankelijk werd aangenomen. Maar merken als Zwarte Kip blijft het publiek kopen, al meer dan vijftig jaar, omdat Zwarte Kip altijd dezelfde goede kwaliteit heeft, altijd gemaakt is van dezelfde pure ingrediënten en altijd vers is door de grote omzetsnelheid.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 20