GEEE20 pJUTOjruv (JE02323 Iiniitua 03^53^5 Zo CBH358 13 In een groot aantal winkels kwamen wij krattendisplays tegen, waarin de afzonderlijke kratten geen prijsaanduiding hadden. Aangezien in sommige zaken dit de caissière ertoe dwong voor één krat twintig of vierentwintig maal de prijs per fles aan te slaan, moet dit wel tot onnodige kosten leiden. CSEÏüS Mm f| 00 Hoeveel kost het? ririrl De afwezigheid van schapplannen voor bier haalde hier en daar begrijpelijkerwijs het merchandisingsniveau ten opzichte van andere produktgroepen wel eens naar beneden. Zo von den wij meermalen hetzelfde artikel op 2 verschillende plaat sen in het schap. Bovendien zat er vaak weinig logica in de plaatsing van het merk op bovenste, middelste of onderste plank. Ook hier was verscheidenheid van opvattingen, of het nu winkels van dezelfde organisatie betreft, die bovendien van gelijke grootte waren of niet. Houdt uw schap overzichtelijk In verhouding tot de marktomvang zijn er voor bier in feite slechts weinig merken. Het aantal facings per merk is dan ook groot. Omdat er direct uit de voorraad wordt verkocht, vallen er al spoedig grote gaten in het schap, die meestal niet worden weggewerkt door de overgebleven flessen naar voren te halen. Het resultaat is, dat de consument voor een hoogst onaan trekkelijke presentatie komt te staan. Een vol schap verkoopt beter imrwffl Het is te begrijpen dat krattendisplays de winkel voor heel wat ruimteproblemen kunnen plaatsen Maar de situatie wordt er niet beter op als het produkt niet door middel van krattenpre- sentatie op vooraf uitgekozen winkelplaatsen wordt gepland,, maar als dumpartikel ergens in een verloren hoek wordt weg- gestouwd. Op deze manier dragen displays niet bij tot aan koopstimulans. Vaak is de krattenstapeling zo hoog, dat de klant er met geen mogelijkheid meer één vanaf kan pakken. Hoe kom ik aan m'n kratje?

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 13