DE NIEUWE OOGST IS WEER IN AANTOCHT vindt. Coebergh bessen jenever zondoorstoofde zwarte bessen via een lopende band de nieuwe toonbankdisplay De zwarte bessen zijn geplukt, de oogst is binnen! Inmiddels is de Nieuwe Oogst, Coeberghs vermaarde drank, weer op de markt verschenen. De kopers, dat zijn de kenners, staan vol ongeduld te wachten lekker drinken wat je lekker vindt. Want, Coebergh bessenjenever is bessenjenever. Die bessen, de beste, komen voornamelijk uit Zeeland en Westbrabant. De Wellington XXX en de Rondknop, uitsluitend deze twee soorten, zijn door Coebergh geselecteerd om tot 'Nieuwe Oogst bessenjenever" verwerkt te worden. Het plukken van deze met zorg gekweekte en in de julizon gerijpte zwarte bessen gebeurt met de hand. Miljoenen bes sen, tot een totaal gewicht van vele tientallen tonnen, worden door honderden vrijwilligers in luttele twee, drie weken bijeengegaard in eindeloze rijen kistjes. Vele, vele vracht wagens vervoeren de zoete last naar Schiedam waar de bes sen, via een jacobsladder en een lopende band, in met glas beklede tanks worden gestort. En wanneerdaarin het geheim zinnige proces, waarbij bes en alcohol zich intens vermengen, beëindigd is, kunnen de eerste van de vele duizenden flessen gevuld worden. Coebergh bessenjenever Nieuwe Oogst ver meldt trots het etiket en als zodanig is dit kwaliteitsprodukt met zijn verrukkelijke aroma en zachte smaak van zondoor stoofde bessen binnenkort weer voor de liefhebbers en vooral liefhebsters - verkrijgbaar! Lekker drinken wat je lekker vindt. Met verhoogde activiteiten wordt de verkoop van deze Nieuwe Oogst ondersteund. Opvallende advertenties in de belangrijke damesbladen, in dringende radioreclame en een wervelende televisiespot attenderen de consument op "lekker drinken wat je lekker vindtCoebergh bessenjenever Nieuwe Oogst." De winkeliers hebben inmiddels de beschikking gekregen over fraai verkoopbevorderend materiaal. Een nieuwe, attrac tieve toonbankdisplay - zie de afbeelding - maar ook raambil jetten en -stroken, schapstrips, wikkelpapier, mixfolders en miniaturen. De laatste hebben betrekking op de tegelijkertijd gevoerde actie met frambozenbrandewijn en kersenbrandewijn. De aanbieding van deze gratis miniaturen wordt bij de slijter zichtbaar gemaakt door middel van losse labels die om de halzen van de flessen frambozen- en kersenbrandewijn wor den gehangen. Coeberghs Nieuwe Oogst is weer in aantocht! Actie genoeg: plukken, vervoeren, verwerken, verkopen. Reactie kan voor een stuk nieuwe oogst, want extra omzet, betekenen!

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 8