Omzet "Jagermeistei steeg met niim l ssr v^n- voS «3-- -SS ■■■I i ™^n."eïï.«bu... v» - HANNOVER - ^ee^nsÜge resultaten geboekt D^ir^kteu heeft ook in 197 mee dat de netto-omzet vergelijking met danks de sterke koSJf" ve3randerd. De kwantitatieve tot 23 gelopen drie jaren m h t afgelopen jaar fessen met ITkkelderich =t,gen rieeg wordt uitgegaan van "esse wordt op ecn vcr' 1074 zal ook in i» J dere groei van de omzet. df» heer Mast of Bnifenlrm Uit: Foodpress De filmploeg maakte onder andere op namen van de prof voetballers van Ein- tracht Braunschweig tijdens de training. Uiteraard werden ook opnamen ge maakt in hetStamm- haus van Jager meister in Wolffen- büttel. Geheel rechts de heer W. Sandvoss, verkoop- directeur. i nnt rif» heer Mast op Kwantitatief re g tot m%. een stijging m 1»™ de onderne- Aan reklame n,l («5,1miljoen ining totaal n i)M22,l nul- uitgegeven, w h(>t kruidenbit- joen ten behoev overige vijf ter 'Jagerme.ster en de s h(, miljoen Duitse 'Jagermeiste belangrijkst is. De EG-landen dje licentie Prod^ uim g miljoen fl menlijk m 1974 ™^ieing van bi] sen, hetgeen een ^f1973 is. s: 48% inJerdf binnenlandse afzet v men met de flpsseneenheden 20,8 miljoen f afzet 28,8 n[ draagt aldus de_. ,Votp afZetgebie Jagermeister en werden met de camera de diverse stadia van bereiding, de lagering, de verschillende bottellijnen voor grote flessen, maar ook voor de miniatuurflesjes, transport en kwali teitscontrole op vele meters film gere gistreerd. En Jagermeister speelt de hoofdrol! Een apart onderwerp vormen de recla me en promoties rondom het dyna mische merk. Flitsende beelden lever de dit op van snelle Porsches, een vloot van sportvliegtuigen, de voet ballers van Eintracht Braunschweig, reclame op trams en bussen en basket ballers. Beelden van het enorme recla me-budget dat Jagermeister hanteert om het produkt een optimale bekend heid binnen en buiten de grenzen te geven. Alleen al rondom de afgelopen Wereld kampioenschappen voetbal in Duits land gaf men ruim 5 miljoen D.M. uit aan reclame in de diverse stadions. De film, die in kleur is gemaakt en ongeveer 25 minuten duurt, werd dan ook enthousiast ontvangen. De vaart waarmee de film de kijker meeneemt,mag dan |M5Kcn|=,H8H| ook symbolisch Fm[lfk [j Jil J Al zijn voor de vaart IHkIMkImH die de verkoop van deze popu laire drank zeker verder zal nemen' Tenslotte zullen wij u graag helpen de aandacht op dit populaire drankje te vestigen door middel van verkoop- ondersteunend materiaal zoals kelner- bloes, table-tents enzovoort. Jagermeister speelt de hoofdrol In Wolffenbüttel, een klein stadje bij de Oostduitse grens in Duitsland, is het allemaal begonnen. Hier werd door W. Mast in 1823 een bedrijf gesticht, dat allerlei alcoholhoudende dranken ging vervaardigen. Eén van die pro- dukten zou veel later een wereldfaam krijgen: Jagermeister. Het unieke van Jagermeister is de uiteraard geheime samenstelling. Uit verschillende delen van de wereld komen de 56 kruiden, schillen, schor sen, doppen en vruchten die Jager meister een aparte smaak geven. Het was vooral hierom dat een speciaal filmreportageteam door Heineken naar Wolffenbüttel werd gezonden om een reportage te maken van het dynamische bedrijf dat de firma Mast heden is. Vier dagen lang was men de gast van

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 6