HET GROTE VERKOOPSUCCES VAN DE ZEVENTIGER JAREN Wat is het geheim achter het grote succes van Jagermeister? De drank uit Duitsland, die Europa stormenderhand aan het veroveren is. Door oud en jong gedronken wordt en past bij iedere situatie. Onlangs werd voor het Heineken horeca-verkoop- corps, de groep speciale markten en de drankenhandels een verkoopdag gehouden waar een antwoord op de vragen rondom Jagermeister werd gegeven. Wat is Jagermeister? Hoewel uit marktonderzoek is gebleken dat ruim 18 procent van de Nederlandse mannen en 10 procent van de Neder landse vrouwen min of meer regelmatig Jagermeister drinkt en er dus onder u een groot aantal zal zijn dat het produkt kent, wil dat nog niet zeggen dat men precies kan vertellen wat Jagermeister nu eigenlijk is. Welnu, Jagermeister is een voortref felijke kruidenbitter (kruidenlikeur zegt men in Duitsland). Het woord likeur associeert men echter al gauw met "zoet" en "vrouwendrankje". Niets is echter minder waar. Jagermeister is gewoon een bijzonder lekker, pittig drankje. De alcohol-sterkte is per slot van rekening gelijk aan die van een borrel, dus 35 procent. Niet minder dan 56 kruiden uit de gehele wereld geven de drank een bijzonder aroma en zijn een weldaad voor de maag Jagermei ster is uniek van smaak en de bereiding van het produkt vindt met de meeste zorg en met inachtneming van de hoog ste kwaliteitsnormen plaats. Jagermeister heeft een vleugje zoet, maar is tegelijk pittig, zelfs een beetje bitter en werkt stimulerend op de spijs vertering. Alle eigenschappen tezamen maken Jagermeister tot een produkt dat zijn grote populariteit met ere verdient. Het meest voor de hand liggende ant woord is: ledereen! Jagermeister heeft zoveel kanten dat iedereen er wel iets van zijn voorkeur in herkent: jong en oud, man en vrouw. In 20 procent van de Nederlandse ge zinnen wordt nu al Jagermeister ge dronken en dit aantal neemt nog steeds toe. Hoe drinkt men Jagermeister? Jagermeister heeft net als de Hol landse "borrel" een alcoholgehalte van 35 procent. Het best komt hij tot zijn recht wanneer hij ijskoud wordt geserveerd, maar dan ook echt IJSKOUD! Jagermeister smaakt zowel voor het De presentatie voor het horecaverkoop- personeel had ten doel het verspreiden van Jagermeister in de horecasector met het accent op de ronde literfles. De heer K. Brandt, product manager Gedistilleerd Groep Nederland, schenkt het eerste glas uit de ronde literfles. Rechts jhr. F. J. C. Mollerus, algemeen verkoopleider horeca eten als aperitief als na het eten (after-dinner), alleen of in combinatie met een koel glas bier. Ook als long drink met cola, tonic of droge mous serende wijn (Sekt) smaakt hij echter voortreffelijk. Tenslotte als Jagermeis ter "on the rocks" zal hij aangenaam gezelschap vormen. Jagermeister in ronde literfles Jagermeister wordt geleverd in een 0,7 liter rechthoekige fles, maar ook in een ronde literfles. Speciaal en uitsluitend voor horeca bedrijven hebben wij voor Jagermeister de ronde literfles beschikbaar. Wat doen wij voor u om de populariteit van Jagermeister nog verder te vergroten? Televisie: in 1975 worden 55 tv-spots en 35 radio-spots uitgezonden. Familie- en radio- en televisiebladen: met grote regelmaat verschijnen in deze bladen advertenties voor Jagermeister, die de bekendheid verder zullen doen toenemen. Dagbladen: ook in dagbladen wordt ruimschoots aandacht gevraagd voor Jagermeister door de opvallende adver tenties met steunkleur. Vakbladen: U zult ook in uw eigen vak bladen (onder andere Misset's Horeca en Hotelrevue) regelmatig Jagermeister tegenkomen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 5