y KUNST' E EN KUNSTJE Etalagewedstrijd Utrecht-A- mersfoort. Het is bijna traditie geworden dat de Detailhan delschool van Utrecht en die van Amersfoortelkaareens per jaar uitdagen in een etalage wedstrijd. Zo ook dit jaar. Het thema was, het merkbeeld Hei neken in verband brengen met het woord kunst. En dit werd op originele wijze uitgevoerd. Een greep uit de gebruikte tek sten: Kunst? een kunstje, (foto 27), Heineken uit de kunst, Amersfoort waar de brouwkunst bloeide (foto 30). Op 28 april in de raadskelder van de brouwerij in Amsterdam vond de prijsuitreiking plaats. Evenals vorig jaar ging de be ker ook nu weer naar Amers foort. De heer Peek (r.) van Utrecht overhandigde de prijs aan de heer Boerrigter (I.), Amersfoort. In het midden on ze vertegenwoordiger Van der Heyde (foto 28). Severi-Up/Levi's Jutter-actie In de periode van 25 juni tot en met 7 augustus werd op een twintigtal Nederlandse stranden een grote JUTTER- actie gehouden, die door Seven-Up en Levi's in samen werking met de plaatselijke V.V.V.'s werd georganiseerd. Evenals twee jaar geleden, toen Seven-Up dit evenement startte, was het motief van de actie de badgasten aan te sporen de standen zo schoon mogelijk te houden. acte de présence. Buiten en ook in de stad waren het de Heineken wandelaars die me nig applaus in ontvangst mochten nemen, hetgeen vaak vergezeld ging van uitroepen als "Heerlijk helder Heineken" en dergelijke. In Nijmegen zelf waren wij op verschillende plaatsen met allerlei reclame materiaal aanwezig. Behalve op Plein '44 en bij 't Kelfkens- bosch was er traditiegetrouw op het terrein van De Vereeni- ging het gezellige "pleintje" in gericht, waar (foto 31) dit jaar ook de Whitbread dubbeldeks bus met terrasje de dorstige wandelaars en bezoekers lafe nis bood. Heineken Bier C2S3 Heineke De winkeliers ontvingen voor hun medewerking een attentie namens Heineken. In zwembad "De Fluit" in Leid- schendam werden van 12 tot en met 18 juli de Nationale Zwemkampioenschappen ge houden. Tijdens deze dagen had Heineken de exclusieve verkoop van bieren Pepsi-Cola Op foto 29 een gedeelte van het zwembad met op de achter grond de Pepsi parasols. Vierdaagse en Heineken. Ook tijdens de 59ste Vierdaagse ga - ven wij in en buiten Nijmegen 29 Het werd een speels gebeuren, waarbij jongens en meisjes in de leeftijd van 6 tot en met 12 jaar, getooid met een kleur rijke jutterpet (foto 32), het strand afwandelden en onder weg al het dagvuil in papieren zakken verzamelden. De strandwandeling eindigde bij een groot schatgraafterrein, waarbij de jongelui naar harte lust in het zand mochten wroeten om één van de daarin verstopte Seven-Up-blikjes, die goed waren voor een prijs, naar boven te halen De JUTTER-actie heeft naar schatting aan 25.000 kinderen een plezierige vakantiemiddaq bezorgd. 32

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 31