Hoogste lof voor Heineken bier in Amerika 2 In het maandelijks verschijnende blad 'The Washingtonian' staat in het juninummer van dit jaar de uitslag van een test dooreen drietal panels, speciaal gevormd voor het proeven van bier De leden van de panels waren: drie veelvuldig bierdrinkende personen, twee bekende klaatselijke experts in het drinken van bier en twee niet-deskundigen wat bier betreft, namelijk twee vroegere athletiekprofessionals. Zij moesten 18 algemeen bekende bieren een score geven, liggend tussen 1 (vreselijk slecht) en 10 (uitnemend). Natuurlijk werd hen verboden elkaar te beïn vloeden door te zuchten, gezichten te trekken of de kamer uit te lopen. De 18 bieren waren gekozen door 'bierdeskundigen', zoals barkeepers en anderen, die in hun vak met bier te maken hebben. De gekozen biermerken lagen ver uiteen in prijs en populariteit. Donkere bieren, dieetbieren, fust- en blikbier en dergelijke, waren niet opgenomen. In zes ronden, in groepen van drie, geserveerd in fris gespoelde glazen, werden de bieren geproefd. Brood- en rustpauzen van 10 minuten tussen de ronden maakten dat elk bier voldoende aandacht kreeg. In de derde ronde zaten Heineken, Coors (een lokaal gebrouwen, hoog geprijsd regionaal biermerk) en Löwenbrau Light (import uit West-Duitsland). In de vijfde ronde zat Miller's (Miller is een regionale brouwerij), Tuborg (gebrouwen in de U.S.A. bij de Carling brouwerij) en Budweiser (van Anheuser-Busch, de grootste brouwerijonderneming in de U.S.A.). In de zesde ronde proefde men tegen elkaar Pabst Blue Ribbon (van de Pabst brouwerij), Carlings Black Label (van de Carlings brouwerij) en Schlitz (van de Schlitz brouwerij). De volledige uitslag is in het hierbij afgedrukte overzicht weergegeven. Tot slot werden winnaars en verliezers verder geanalyseerd en kreeg Heineken, dat er als beste uitkwam, duidelijke hoorbare 'oohs'en 'aahs' bij het proeven. Het oogstte eenmaal een score als perfect en drie maal een negen tezamen met commentaren als 'goed aroma', 'goede hoppige smaak' en 'een echt verrukkelijk biertje'. Het idee van de Washingtonian om zijn lezers te helpen bij het kiezen van hun favoriete bier is erg gunstig uitgevallen voor Heineken. Gedronken uit blanco glazen dus geheel zonder hulp van de zo vertrouwde verpakking, heeft het opnieuw bewezen een kwalitatief sterk bier te zijn. Al met al zeker ook een compliment aan het adres van allen, die bij de bereiding van ons bier betrokken zijn. I „c, priced„„cc an Cartas* label 'Cartas*"-/"™ sa.,0 ThTSCORING philatalph» 5J 5 UnWta U.B»)«etór s)0 1-»»,7 IJ premium I Heineken. llW»"'1™ V OW Mil«n"kee. YuengtaS. 1 2 Patat Blue Riktan. U. Schlta- V Sehliiz.hl 7 15». Michelob. 5 Mlta' Hlpli Lile. ^'5 I ,5. Rolling Ra*. 1 ir. Tata's l.taHe»'W,H IS.Sctaeler*- I k Michelob. - f .c Hu.™--.54.0 \H. Schaeter s. lil-Coors. 53.O Erperl*ltai»taum*core I p_ N „„al Prem y 1 Lowenbrau 77 s 1 13- Rolling 47.0 SÏÏ"Black tatal.70.0 A Pabst Blue Rilrtan 1 phtedelptiia 4, 0 I S^^U'e: aCa^Black tatalBJ 7 National Bohemia"- 1^wenbrau___ H OldMUw^fl' and Wept elected from ,ecr salesmen. ried widely m •xcluded darK cans, and so- a. cad Mi'""1^—"TTTTynip i aata''romlhep-.Bchas..EOO(1ar=n,a, k Op de voorpagina: Een collage, die in zijn samen stelling duidelijk aangeeft voor welk onderwerp wij in deze editie uw speciale aandacht vragen: frisdranken. Frisdranken van Vrumona en het bedrijf, een van de allermodernste in Europa, waar de 'soft drinks' vervaardigd worden. De verwachtingen van Vrumona (verdere groeien tal van andere behartens- en wetenswaardige zaken treft u aan in ons hoofd artikel op pagina 12 tot en met 21. INHOUD Vrumona 1 Heineken bier in Amerika2 Beurzen 3 Jagermeister4 Hoppe tv-commercial 7 Coebergh Nieuwe Oogst 8 Trovador 9 Seven-Up in 1975 10 Vrumona verwacht verdere groei12 Heineken en Royal Club op de camping22 Supermarkt in Jeugdland 22 Parasailing met Pepsi-Para-Team 24 Nieuws allerlei 26 Tap en Schap is een tweemaandelijkse uitgave van Heineken voor de Nederlandse markt. Redactie: W. J. Bruggeman (hoofdredacteur), mej. P. A. M. Reijnders, mej. A. Lodeweegs. Vaste medewerkers: mej. H. D. van den Steenhoven, R. G. H. Elfrink. Redactiecommissie: H. F. M. Coebergh, J. F. B. Houthuys, A. van Son, K. N Tielkemeyer, K. A. Warmenhoven. Redactieadres: Postbus 28, Amsterdam. Tel. 020-702283, 702172, 702264 1 3 4 S 6 1. Het volledige Vrumona-assortiment. 2. Ge deelte van de bottelarij. 3. Frisdranken, een steeds belangrijker onderdeel van het le vensmiddelenpakket 4 Een recente luchtopna me van het Vrumona-bedrijf in Bunnik. 5. B3, een totaal nieuwe presentatie. 6. Vrumona-terras op de Horeca va 1975. Op de achterpagina: Een wel zeer spectaculaire wijze van verkoopondersteunende reclame, pa rasailing door het Pepsi-Para-Team, dat jaarlijks vele demonstraties geeft op de foto tijdens de jongste Bevrijdingsfeesten in Rotterdam 2

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 2