g op de Camping (T in Jeugdland o 'AKKTIE RECREATIE VAKANTIE RECREATIE VAKANTIE RECREATIE «VAAf^ RECREATIE VAKANTIE RECREATIE m 33 m 33 m H m H m 33 m O 33 m H m H m 4VA3I1NVXVA 3LLV3U03U* 3I±NV>IVA« 3I1V3U03U# 3I1NVWA 3llV3a03U vV4 HV^133*r r aim! AMSTEL nalen Rien in de r de notie een per wie na- Ad s en kten lelijk ner). kme- rican Tobacco Co. (Mantano). Tussen de programmaonderdelen door werd recla me voor genoemde artikelen gemaakt. Voor Heineken was dit het ,,trek aan de bel" spel, waarbij het ging om de beant woording van vragen naar aanleiding van een eerder op de avond door de con ferencier gebracht Heineken verhaal. De winnaar of winnares werd uitgeroepen tot Mister of Miss Heineken. Er waren leuke prijzen, met van onze kant onder andere barbecueschorten, dozen blik - bier, dozen met glazen en andere, kleinere artikelen. De vijftig campings, waar deze zomer- activiteit plaatsvond, lagen over het ge hele land verspreid. EATIEiVAKANTIE •RECREATIE «VAKANTIE eken nde 17e i de e use uwd gers van i, in van land eest m te inen inde iwa gin „rit" nde alle hun Jde, j de Co- ie rij 'olie ine- nimex, Douwe Egberts, De Fenix. De Gruyter, Heineken, Hero, Van Melle, Procter Gamble, Borak, Erven G. van Sillevoldt, Mapo, Nutricia, Melkunie. Quaker Oats, Van Olffen, Storebest, Vru- mona en Unox". Een van de buitenwan den was over een lengte van enkele tien tallen meters beplakt met grote affiches van Royal Club, Heineken en Bistro. Ongeveer dezelfde lengte aan de binnen zijde werd ingenomen door lange rijen schappen, waarop onze frisdranken, bie ren, wijnen en apéritieven (Van Olffen) uitgestald waren. In het brede gangpad stonden bovendien enkele displays van onze bieren en frisdranken opgesteld. Jeugdland, een initiatief van de dienst Sport en recreatie van de gemeente Rot terdam, dat voor de derde maal in de nieuwe Ahoy'-hallen gehouden werd, trok vorig jaar zo'n zeventigduizend jeugdige bezoekers. Dit jaar zullen het er beslist niet minder geweest zijn. Zij kwamen uit Rotterdam en zijn wijde omgeving, tot uit Brabant toe. In totaal waren er honderd „activiteiten", binnen en buiten; spel - en ontspanningsevenementen, met enkele „spelenderwijs" ingebrachte, educatieve elementen, zoals bijvoorbeeld de ver- keerstuin. Het „zelf boodschappen doen" in de supermarkt bleek een van de groot ste attracties te zijn. Overzicht van de zaal tijdens een Will Wil Wel Camping Party, Eurostrand, Westerhoven (4). Enkele jeugdige toeschouwers mochten op het podium hun rock ana roll kunsten demon streren. Tweede van links Will Lu ik inga, achter de instrumenten drie van de vier leden van de groep Toni Macaroni and the Swinging Devils (5). Een winnares in de muziekbingo neemt haar prijzen in ontvangst. Achter haar het elektri sche rad van avontuur. (6). Wat meer op de jeugd gericht was de „Will Wil Wel Camping Party", waarvan de organisatie in handen was van de afdeling Reclame-service van Heineken. Deze show, dertig maal uitgebracht op 28 campings, werd gesponsord door Kodak, Heineken, Peter Stuyvesant, De Telegraaf, Levi's en Royal Club. Dit programma werd gepresenteerd door Will Luikinga en muzikaal gedragen door Toni Macaroni and the Swinging Devils, een groep die onder meer een rock and roll show ten beste gaf. In de eveneens op deze avonden gebrachte muziekbingo waren voor de winnaars leuke prijzen weg te halen. Hun keus uit de verschillende artikelen werd bepaald met behulp van een elektrisch „rad van avontuur" (zie enkele van de foto's), waarin gedurende het gehele programma de namen van de sponsors om beurten oplichtten. In het kader van deze activiteit werd verder nog een speciale campingkrant met een oplaag van 50.000 exemplaren over de verschillende kampeerplaatsen verspreid. Trots toont de kleine Wim Hoeben de twee flessen Si Si van zijn boodschappenlijstje gewapend met een wagentje RECREATIE «VAKANTIE RECREATIE z z 23

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 23