B3, verrassende verschijning s Naast de leidende rol, die Vrumona speelt in het introduceren van nieuwe verpakkingen en nieuwe produkten in trisdranken, speelt zij ook met haar B3-assortiment een toonaangevende rol in de vruchtensappen- en vruchten- drankenmarkt. Sinds 1 april van dit jaar heeft Vrumona opnieuw de markt verrast met een nog verder geoptimaliseerd assortiment B3- sappen en -dranken. Om de kwaliteit te verbeteren en om zo efficiënt mogelijk te kunnen produceren, werd in Bunnik een complete nieuwe B3-hal gebouwd. Dit betekent, dat thans alle produkten, die door Vrumona wor den uitgebracht, in Bunnik gecentrali seerd zijn. Voorheen werd het B3-assor timent geproduceerd in Bergen op Zoom. Uiteraard zijn in deze B3-hal de meest moderne technieken toegepast om de kwaliteit van dit produkt optimaal te houden. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat de diverse handelskanalen erg positief hebben gereageerd op deze nieuwe verschijning van Vrumona. Wij zijn er trots op, dat het merkartikel B3 nieuwe mogelijkheden biedt voorde handel in een markt, die gekenmerkt wordt door een veelvoud aan merkloze produkten. Speciaal de vruchtensappenmarkt heeft de laatste twee jaar een ongekende groei doorgemaakt en het ziet er naar uit, dat deze groei zich voorlopig zal kunnen voortzetten. Evenals dit bij de frisdranken het geval is, ontwikkelt deze markt zich het sterkst in de thuisver- bruiksector. Bij het ontwikkelen van de frisdranken verkoop in de B.H.W.-markt dreigt een zelfde gevaar als zich bij de koffie heeft voorgedaan. In een streven naar goedkoopte worden eenvoudige bekerautomaten geïnstal leerd die een zogenoemde „stilldrink" (frisdrank zonder koolzuur) afleveren of een limonade-gazeuse (koolzuurhou dende drank bereid op basis van essen ces). De verkoopstatistieken echter tonen aan dat destilldrinksen limonade- gazeuses respectievelijk slechts drie en vijf procent van de totale frisdranken consumptie uitmaken en bovendien een sterk dalende tendens vertonen, waaruit blijkt dat de Nederlandse consument deze dranken afwijst. Vrumona propageert daarom in de B.H.W.-sector in de eerste plaats de verkoop van flesjes en blikjes en is alleen bereid op grotere verkoopplaatsen be kerautomaten te plaatsen die voldoen aan de zeer strenge eisen die door haar worden gesteld. In de meeste gevallen vermelden deze bekerautomaten de Vrumona merken zodat de consument ook in dat geval weet wat hij krijgt. Alleen op basis van deze consequente merkartikelfilosofie is er in de B.H.W.- sector nog een grote additionele ver koop te realiseren. Zo als reeds gezegd drinkt de Nederlan der 56 liter frisdranken per jaar en is daarmee een „slechte" tweede want in Amerika drinkt men 114 liter fris per jaar. Dat is zeker niet in de laatste plaats te danken aan de 13/4 miljoen frisdrankau tomaten in de U.S.A. waardoor op alle momenten van de dag en de nacht' een koele en verfrissende drank letterlijk binnen het bereik van iedere consument is. Het voorgaande doet Vrumona rotsvast geloven in een verdere gestage groei van het frisdrankenverbruik in Neder land. Zij is ook vast besloten daarin een zeer belangrijke rol te blijven spelen. Frisdrankenexpert Vrumona lest ook de grootste groepsdorst. Parade van het totaal vernieuwde zowel qua uiterlijk als qua inhoud B3-assorti- ment

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 17