■■mes» OÜDO ■IIIBEDeog DfiBBBBHi tirr De "showroom" van Vrumona s frisdrank automaten op de jongste Horeca. Derde markt Tot nu toe spraken we over de beide vanouds bestaande markten (horeca - en thuisverbruik) en over de mogelijke ont wikkelingen daarin. Er is echter nóg een markt. Eén die sterk in opkomst is en misschien wel de grootste mogelijkhe den biedt voor een verdere groei van de frisdrankenconsumptie in Nederland. We doelen op de zogenoemde Bij Het Werk-markt: de scholen, bedrijven, kan toren, ziekenhuizen, instellingen en der gelijke. Het belang van deze markt is dat hier mee de verkrijgbaarheid van frisdranken aanzienlijk wordt uitgebreid en zodoen de additionele verkoopmogelijkheden worden geschapen. De consumptie van koffie in Nederland zou nimmer 125 liter per capita per jaar kunnen bedragen als niet in ieder be drijf, op ieder kantoor en op iedere school koffie op een of andere manier zou worden verstrekt. Natuurlijk is koffie niet weg te denken uit het ochtendpa troon van onze werkdag. Maar, waarom alleen koffie (en thee) als drankver strekking en niet (tevens) de zo populair wordende frisdranken? Deze vraag is te meer intrigerend omdat het verstrekken van koffie in feite veel ingewikkelder is dan dat van frisdran ken. Koffie moet gezet worden en hoe veel zorg de koffiebranders ook beste den aan hun melanges, wat de kwaliteit van het kopje koffie betreft blijven ze geheel afhankelijk van de koffiejuffrouw of de automaat. Bij de frisdranken kan het veel eenvou diger. Deze worden in de originele fles jes of blikjes op de fabriek afgevuld zo dat de consument de volle garantie heeft van het merkartikel. Voor deze flesjes en blikjes zijn er ook automaten die dankzij de eenvoudige constructie tegen zeer lage huren ter beschikkinq worden qe- steld. Vanuit bovenstaande filosofie bewerkt Vrumona de B. H.W. -markt systematisch en met succes. Ook hier geeft het pakket van sterke merkartikelen (Pepsi-Cola, Seven-Up, SiSi en Royal Club tonic) te zamen met een uitgebreid service- en verkoopapparaat de doorslag. 16 Vooral de kwaliteitsgarantie van het merkartikel speelt in de B.H.W -markt een grote rol. Een ieder weet dat nog steeds de „automatenkoffie" ten onrechte ove rigens— een slechte naam heeft. Dit stamt uit de tijd dat de koffieautomaten niet anders dan instantkoffie konden verwerken en de fabrikage van koffie poeder nog niet de perfectie had bereikt van thans. Momenteel kunnen fresh brew"-koffieautomaten bekertjes koffie leveren die niet onderdoen voor het met de meeste zorg gezette kopje thuis

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 16