Moderne tapapparatuur Kwaliteit en presentatie Hadden de twee voorgaande punten vooral betrekking op de thuismarkt waar bijna tachtig procent van de frisdranken wordt afgezet, de horecasector wordt geenszins vergeten. Deze sector is reeds vanouds een belangrijke pijler van Vrumona's afzet. In de horecamarkt speelt ons bedrijf een toonaangevende rol, niet in de laatste plaats dankzij het feit dat het deel uitmaakt van het Heineken concern. Naast het brengen van een sterk en breed merkartikelen - assortiment blijven hier de ontwikke lingen bij nieuwe bedrijfstypen met hun eigen wensen in moderne tap- en dis - pensigapparatuur alle aandacht vragen. Zeker in deze sector verwacht de handel alle steun van een groot drankencon cern in adviezen op allerlei gebied. Vooral het handhaven van het kwali teitsaspect verdient hier aandacht nu meer en meer wordt overgegaan op het serveren van glazen frisdrank in plaats van het flesje. Aan de brouwers kunnen we een goed voorbeeld nemen die reeds jaren biertapwedstrijden organiseren en zeer veel research wijden aan het ont wikkelen van efficiënte apparatuur. Slecht verzorgde glazen ,fris" in het horecabedrijf doen schade aan de totale image van de drank en daarmee aan de een hoofdrol spelen, die zich niet hebben laten verleiden tot prijsbeder- vende acties. Uiteraard hebben de diverse handelskanalen positief op deze ontwikkeling ingehaakt, daar ook voor hen de ontwikkeling van kwaliteitsmerk - artikelen van vitaal belang is. Dankzij haar sterke merken verheugt Vrumona zich dan ook in een constant groeiend marktaandeel hetgeen thans reeds boven de twintig procent ligt. gasten nog steeds de meest geprefe reerde verpakking. Goede tapapparatuur kan veelal het ver meende prijsvoordeel compenseren en zorgen voor tevreden klanten en een stijgende omzet. Om tijdig klaar te zijn voor een verdere ontwikkeling, hierin bouwde Vrumona een unieke automatische afvullijn voor pre- en postmixtanks. ontwikkeling. In dit verband mag gewe zen worden op het toenemende uit - schenken van grote flessen in het hore cabedrijf. Door het laten staan van half volle flessen in afwachting van de vol gende klant, verliest de frisdrank zijn koolzuur en daarmede zijn frisheid". Het kleine flesje staat garant voor de versheid van het produkt, heeft een meer verzorgde aanblik en is daarom door de 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 15