nieuw p.o.s. materiaal voor het horecabedrijf AMSTE AMSTEL iB Onlangs is voor de merken Heineken en Amstel een nieuw binnenlichtbakje voor het horecabedrijf uitgebracht. Nu de horeca-ondernemer zich steeds kriti scher opstelt tegenover reclame in zijn bedrijf en duidelijk behoefte heeft aan functionele en smaakvolle uitingen op dit gebied, is ernaar gestreefd aan deze wens tegemoet te komen door twee lichtbakjes in omloop te brengen met een meer duurzaam karakter en een hoge attentiewaarde. Beide lenen zich ten zeerste voor plaatsing in buffet of bar, of voor het raam, maar zullen ook zeker niet misstaan op een opvallende plaats aan de muur. De nieuwe Heine ken lichtbak is voorzien van een glas dat door het parelend effect zeer levendig aandoet. De nieuwe Amstel lichtbak is uitgevoerd volgens het huidige Amstel etiket. Beide kunnen zowel hangend als staand aangebracht worden. De Seven-Up gezinsfles, die tot voor kort in twee uitvoeringen te verkrijgen was (de 82 cl fles met kroonkurk en de literfles met schroefdop), is vanaf heden alleen nog als literfleste koop. Al in 1973 begon Vrumona B.V. te Bunnik met het bottelen van Seven-Up in literflessen. Per 1 januari 1975 is nu ook de andere bottelaarvan Seven-Up in Nederland, de Fa. Winters te Maarheeze, volledig overgeschakeld op deze literverpakking. In het Seven-Up assortiment komen verder nog het 20 cl flesje en het 33 cl blikje voor. VOORDELEN Zowel voor de tussenhandel als voor de consument biedt deze eenheidsverpakking duidelijk voordelen. Voor de handel is het sorteren van de flessen gemakkelijker geworden omdat heter niet meer toe doet in wiens rayon de lege gezinsfles terecht komt. Ook voor de consument is de nieuwe literfles met schroefdop een uitkomst. Door toepassing van de schroefdop blijft ook bij het meermalen openen van de Seven-Up gezinsfles de inhoud sprankelen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 9