Een nieuwe lente, een nieuw gezicht Samenwerking met Duncan, Gilbey en Matheson HEINEKEN BIER HEEFT EEN NIEUW ETIKET! Heineken bier heeft een nieuw etiketHoewel het totaalbeeld terecht geen ingrijpende wijzigingen heeft ondergaan, is er duide lijk toch sprake van een ander gezicht. Een nieuw gezicht, dat met deze nieuwe lente zijn intrede heeft gedaan. De eerste flessen, voorzien van de gemoderniseerde uitmonstering, hebben onze bottelarijen inmiddels reeds verlaten. Geleidelijk aan zullen zowel de 30 cl fles als de Eurofles in de nieuwe gedaante op de Nederlandse markt verschijnen. Ter kennismaking hebben wij een exemplaar van het nieuwe etiket bijgevoegd. Wat direct opvalt is dat het geheel moderner en robuuster van vorm is geworden. Ook de lettering is aangepast. De begrenzing" van het etiket wordt nu gevormd door een smalle groene rand. Van de Heineken balk, die centraal in het etiket staat, zijn de vier spitsen"enigszins afgeplat. Het in de balk opgenomen symbool Registered Trademark, wil zeggen dat de balk een gedeponeerd handelsmerk is. t#E8mm du. STATIEGfcV-^ INHOUD Een nieuwe lente, een nieuw gezicht2 Vrumona presenteert nieuwe B3 3 Beurzen 8 Nieuw p.o.s.-materiaal voor het horecabedrijf9 Seven-Up nu overal in literfles9 Hoppe-assortiment uitgebreid met rum, gin en wodka .10 Hoppenu met gratis spellenboekje 11 Oso Pardo de Nederlandse koffielikeur12 Nieuwe haring met Oude Bokma 12 Onder nieuw dak13 Leven in de bouwerij19 Nieuws allerlei1® Op de omslag. Voorpagina: Lente 1975 met op de achtergrond de Heineken brouwerij te Amsterdam, die in 1868 op deze plaats, aan de Stadhouderskade, opgericht werd. Vier jaar tevoren had de stichter van het concern, Gerard Adriaan Heineken, in Amsterdam de brouwerij ,,De Hooiberg" gekocht. De geschiedenis hiervan gaat terug tot 1592. Achterpagina: Een van de schetsen van R. Vinkeles omstreeks 1775) van de tuin op het bolwerk van de molen van brouwerij ,,De Hooiberg (Foto Gem. Archiefdienst, Amsterdam). Tap en Schap is een tweemaande lijkse uitgave van Heineken voor de Nederlandse markt. Redactie: W. J. Bruggeman (hoofd redacteur), mej. P. A. M. Reijnders, mej. A. Lodeweegs. Vaste medewerkers: mej. H. D. van den Steenhoven, R. G. H. Elfrink. Redactiecommissie: H. F. M. Coe- bergh, J. F. B. Houthuys, A. van Son, K. N. Tielkemeyer, K. A. Warmen- hoven. Redactieadres: Postbus 28, Amster dam. Tel. 020 - 702283, 702172, 702264. Vrijdag 14 februari jl. werd in Londen een overeenkomst tot samenwerking getekend tus sen Duncan, Gilbey and Mat he son Group of Companies, in ternationale distillateurs, en Heineken. Heineken verkrijgt een aanzienlijk minderheids belang in Duncan, Gilbey and Matheson. Zowel Heineken als Duncan, Gilbey and Matheson hebben belangen in Europa, het Caraï- bische gebied, Afrika en Azië. Doel van de samenwerking is het gezamenlijk uitbouwen van internationale gedistilleerdbe langen. 2

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 2