OP DE 19e HORECAVA STICHTEN 1. Whitbread's Ideal Barmaid 1974, Caroline Page, bracht een kort bezoek aan de Hore- cava en tapte in The Brittan- nia Pub een groot aantal pin ten Tankard en Brewmaster weg. 2. Momentopname van de drukte in de afdeling gedistil leerd. 3. Vragen en antwoorden, in formaties en adviezen over wat Heineken Bouwbureau voor onze horeca-afnemers kan doen. 4. De knop (met drie Heine ken of Amstel beeldmerken) op de Lison-kraan. eveneens te zien bij onze C.T.D., heeft reeds zijn weg gevonden naar een groot aantal horeca bedrijven. 5. De frisdrankenautomaten stonden in het middelpunt van de belangstelling. 6. Overzicht van de zaal tij dens de laatste ronde van de finale van de Nationale bier tapwedstrijden. 7. Bij de teams werden de heren C. de Vries en B. Spin van bar-dancing De Drie Fus ten uit Steenwijk (Amstel bier) de nieuwe kampioenen. 8. De inwijding" van de Mé- rito Bodega door de heer Claus Nowack, exportdirec teur van Bodegas Marques del Mérito, Jerez. Op de foto rechts en links van hem res pectievelijk de heren J. Zel- lenrath, directeur, en P. H. van Heijst, product manager van Reuchlin B. V. n op tand )leet lede pak- men t. >tale ider grijk n de ie in vam jaar. ;tam :and van een een e op Het bo- een kan op ten. iet 9 kers- Ho- was oog. - en .men zich van bied doen zich da- e te- pro- n vo- rblij- n de )ble- eca- con- n ge- de t uit ivak; guit ïhui- atie- i de leen ake- jgen p dit punt s is tand I on- tien- irma ït op Hei- oor- s als gen. kers l be- Verder had het Engelse café, The Brittania Pub, achterin de biertuin, een metamorfose ondergaan, waardoor de echt Engelse sfeer nog meer dan voorheen benaderd werd. Wat onze serviceafdelingen betreft heeft het Bouwbureau aan een belangrijk aantal be zoekers, veelal afnemers, in lichtingen en adviezen ver strekt op het gebied van nieuwbouw, verbouwingen en inrichting. Van de mogelijkheid om zich bij onze Commercieel techni sche dienst over allerlei bier- technische zaken te laten in formeren is weer een druk gebruik gemaakt. Hier werd onder meer het nieuwe tap- materiaal getoond, dat aan de hand van praktijkervarin gen verder geavanceerd is. Ook in het tentoongestelde koelmateriaal waren verbete ringen, met name op het punt van de vervanging van meta len door plastic onderdelen, verwerkt. Verder werd de aandacht gevestigd op de mogelijkheid van het door de horecaondernemer zelf reini gen van zijn bier- en limona deleidingen. Nieuw was de post mix dis pensing voor limonadesiro pen, met kranen die elek trisch geopend en gesloten worden. Het voordeel hiervan is, dat steeds een exact juiste menging plaatsvindt waar door de gebruikers van deze apparaten van een constante kwaliteit verzekerd kunnen zijn. Over de commerciële resulta ten mogen wij tevreden zijn. De verkoop van onze binnen- lands-gedistilleerdprodukten overtrof die van de vorige beurs, toen wij reeds een bijzonder groot aantal orders mochten noteren. In onze presentatie van het buitenlands gedistilleerd werd aandacht gevraagd voor de ronde literfles Jager meister, speciaal uitgebracht voor de horecasector. Ook de verkoop van Jagermeister- glazen was een groot succes: de hele voorraad van 10.000 stuks bleek in de vier dagen uitverkocht te zijn. Bijzonder goed liep ook de verkoop van Schlehenfeuer (Sleedoorn- bitter), terwijl ook Barenjager (een drank uit honing en krui den) zich in een warme be langstelling mocht verheu gen. In het „voorportaal" van de Mérito bodega waren voor Mérito (sherry), Otard (cog nac), Glayva (whiskylikeur) en Trovador (rosé) aparte presentaties ingericht. De na dere, of soms eerste, kennis making van de horecawereld met Glayva is bijzonder posi tief verlopen. De combinatie frisdranken/ automaten komt steeds meer in het middelpunt van de be- Jangstelling te staan. In onze automatenstand werden niet alleen vele contacten gelegd, maar ook goede zaken ge daan met grote bedrijven en instellingen. Veel belangstel ling was er eveneens voor de blikverpakking van frisdran ken, die in een aantal geval len de problemen rond het statiegeld ten aanzien van de verkoop via automaten op heft. Op het tegenover de automatenstand gelegen frisdrankenterras kwamen vele vruchtbare gesprekken over de plaats en omzet van frisdranken in het horecabe drijf tot stand. Ook in de overige afdelingen, de ruimten voor de biermer ken Heineken en Amstel, de biertuin en de Engelse pub was bijna permanent sprake van een „vol huis". Vermel denswaard tenslotte was de speciale glazenpresentatie, waarin ons gehele assorti ment, verlucht met schitte rende kleurenfoto's stond uitgestald, evenals het markt- kraampje, waarin de met de Heineken balk (in zwart, rood en groen) bedrukte stof da gelijks met vele tientallen me ters over de toonbank ging.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 5