i*' I Voor dc derde achtereen volgende maal wordt op alle negen ijsbanen van Neder land het Heineken Schaatsfestijn gehouden. Gestart werd in Eindhoven op 9 januari en de slotavond is 12 maart aanstaande in de „Uithof" in Den Haag. Een belangrijke plaats neemt het marathonschaat- sen in. Verder nemen deel de A en B-rijders, de dames en de veteranen. Nieuw in het programma is een pres tatietocht van een half uur voor recreatieschaatsers. Bij de dames wordt veel verwacht van Atje Keulen- Deelstra die, nu ze niet meer in de kernploeg zit, zich helemaal inzet voor het schaatsfestijn. Bij de heren maken onder andere Johan Wardenier, de werelduurre cordhouder en Ton Groot, Nederlands kampioen ma rathon '74, een grote kans. Vorig jaar tijdens het schaatsfestijn werd een nieuwe ijssport geïntrodu ceerd: het ijskarting. Nadat enige wedstrijd-technische verbeteringen waren aan gebracht, werd dit jaar op nieuw met de karts (ook wel skelters genoemd) gestart (foto 23). Deze miniatuurra cewagens komen op het gladde ijs tot verbazingwek kende snelheden, waarbij van de stuurmanskunst van de rijders het uiterste wordt geëist. Bij de A-klasse ko men minimaal tien karts te gelijk in de baan. Onder de deelnemers zijn de meer voudig Nederlands kampi oen motor-trial Henk Vink uit Amsterdam en de beken de autocoureurToine Heze- mans uit Eindhoven. Verwacht wordt dat deze sport steeds meer populair gaat worden. Horesca en Heineken in carnavalsactie. Horesca, een zelfbedieningsgroot handel voor horeca en grootverbruikers in Den Bosch startte vorige maand in samenwerking met Hei neken een bijzondere car navalsactie. Bij aankoop van vijf kratten Heineken bier kreeg men een kans- kaart die, indien goed inge vuld, recht gaf op deelname in de loterij. Hoofdprijs in deze loterij was een damesfiets. Verder waren er nog meer aantrek kelijke prijzen, zoals een grill, een krulset of een Delftsblauwe Heineken bierpul, (foto 24) 21 Win een bok. Eén van de vele activiteiten die eind vorig jaar door groot- en kleinhandel werden geor ganiseerd ter stimulering van de Heineken Bokbier- verkoop, was een consu mentenactie bij Albert Heijn. In een groot aantal filialen kreeg de consument bij aankoop van drie flesjes Bokbier een wedstrijdkaart, waarop een rijmpje van vier Fruto winkeliers op herha lingsoefeningen in decem ber. Deze tekst was de kop boven een informatief arti kel in de Frutodetailhan- delsfolder van eind novem ber. Uiteraard was het niet zo dat de Fruto-leden in december terug moesten naar militaire dienst. In het artikel werden de winkeliers opgeroepen om, evenals in voorgaande jaren, in te ha ken op een verkoopactie met Heineken bier, georga niseerd door het hoofdkan toor van de organisatie. Doel van de actie was het bereiken van een zo hoog mogelijk aandeel in de bier verkoop in de maand de cember. Aan de verkoopactie was een kanskaartenwedstrijd verbonden. De trekking van de prijzen vond onlangs plaats in de raadskelder van de brouwerij aan de Van der Helststraat te Amsterdam (foto 25). Voor Fruto was hierbij aan wezig de heer J. A. L. M van Vliet (links) en voor Heine ken de heren P. Riemslag (rechts) en R. de Haan. De NART PERE FILS uit Reims op 1 september jl. in zijn assortiment heeft opge nomen. Enige speciale genodigden, bijeengekomen op de fees telijke Bacchuszolder van huize Reuchlin, zagen als eregasten in hun midden la Comtesse E. A. de Maigret, enthousiast ambassadrice voor de champagne Ruinart en de heer A. H. Heineken, die zich zeer betrokken voelde bij dit nieuwe, res pectabele champagnemerk dat via Reuchlin deel uit maakt van het Heineken as sortiment. Het meer dan 150 jaar oude wijnhuis Reuchlin, dat met trots de allerbeste wijnhui zen vertegenwoordigt, be toonde zich bij monde van directeur J. Zellenrath, ver heugd over de samenwer king tussen „deux maisons de vieille tradition" die sa men het monogram RR vor men, dat van Rolls Royce... Op foto 26 van rechts naar links de heer A. H. Heine ken, la Comtesse E. A. de Maigret en de heren J. J. de Vriese en J. Zellenrath. 26 22 regels moest worden afge maakt. De elf beste inzen ders kwamen in aanmer king voor een waardebon van 100,terwijl zij te vens een echte bok moch ten schenken aan een kin derboerderij of liefdadige instelling. Bij het ter perse gaan van dit blad waren de prijzen nog niet uitgereikt. De actie werd ondersteund door ei gen p.o.s.-materiaal van Al- bert Heijn en heeft zeker bijgedragen tot goede ver koopresultaten van dit jaar. (foto 22) 23 prijzen zijn inmiddels door de vertegenwoordigers uit gereikt. Reuchlin schonk Ruinart champagne. De introductie in Nederland van het oudste merk champagne geschied de medio december met enig ceremonieel door Wijnhandel Reuchlin B V. te Rotterdam, die de cham pagne van het huis RUI- 25

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1975 | | pagina 35