Finish Hetaeken Bier Hnekcn^cr BREVVMASlj •10000 De Engelse week, die groothandel Hakon, Den Haag, eind september in zijn twee Komar-super- markten organiseerde, is bij het publiek in goede aarde gevallen. Een bijzon dere attractie vormde het optreden van een doedel zakband, die met zijn speci fieke muziek de verkoop „begeleidde". Dankzij de zorg van de af deling thuisverbruik was in beide zaken een reusachti ge display van Brewmaster, het door ons gevoerde En gelse bier, opgesteld (foto 34 en 35). De kennismaking van de consument met Brewmas ter verliep zodanig dat de voorraad op de displays herhaaldelijk moest wor den aangevuld. werden verschillende dran ken van ons concern ge serveerd. Tijdens de pauze van dit spektakel presen teerde de Bierboeier, onze varende reclame, zich aan het publiek. ook wereldkampioen Eddy Merckx, met wie de heer J. G. M. Kerckhoffs, ge westelijk verkoopleider ho reca. De heer Kerckhoffs reikte ook de verschillende prijzen uit. Op foto (33) 34 33 wordt, in aanwezigheid van de Amstel missen, de Lim burgse tweeling Debby en Daphne, de Maastrichte naar Fred Rompelberg ge huldigd als winnaar van de dernykoers. 29 voorafgegaan door de start van het bekende ballon vaart-echtpaar Boesman in hun gondel. Na een afwezigheid van enkele jaren was Heineken in deze (vijftiende) gondel vaart weer van de partij. De bierboot van café Olt- Ghiessen, uitgerust met twee reuzeglazen, een dito - draaiend - bierblik en ge- boorduurd met gele kratten, verwierf in de categorie re clamevaartuigen de tweede prijs (foto 30). De spectaculaire speed- boat-race de "3 uren van Amsterdam" werd dit jaar niet zoals gewoonlijk op de Amstel gehouden maar in delJ-haven (22 september). Daar konden de duizenden toeschouwers ondanks de slechte weersomstandighe den volop genieten van het boeiende schouwspel. Door middel van spandoe ken langs het hele parcours werd een aantal van onze merken (Heineken bier, Hoppe, Bokma, Seven-Up, Pepsi-Cola en Royal Club) onder de aandacht van het publiek gebracht. Boven dien waren op het parcours het grote Heineken bier glas en het reuze bierblik te zien (foto 31). In detent die deel uitmaakte van het ontvangstcentrum voor vertegenwoordigers van de pers en genodigden tn de Nacht van Valkenburg, een spectaculair wieier- evenement dat vrijdag 6 september in het zuiden van Limburg werd gehou den, was het merk Amstel zowel met vaste als mo biele reclame (foto 32) in ruime mate vertegenwoor digd. Zowel voor de win naar van de dernykoers (achter motoren) als voor de nummer één in het nachtcriterium was een fraaie Amstel trofee be schikbaar. Onder de bijna veertig vooraanstaande profrenners, die aan het criterium deelnamen was

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 39