Heineken Heineken H KnaWvv *,l Opening Cultureel Centrum Weert. Burgemeester F. A. A. H. Breekpot van de gemeente Weert (rechts) en onze heer mr. P. van Westrhenen, heffen in het bijzijn van mr. A. van den Eijnden, directeur afdeling financiën van de gemeente, het glastergelegenheid van de opening van het moderne Cultureel Centrum en de Taverne "de Oude Munt" te Weert (foto 21). 21 De opening van het Cultu reel Centrum werd op 22 augustus jl. verricht door H.K.H. prinses Beatrix en Z.K.H. prins Claus, die na afloop deelnamen aan een werkvergadering in "de Oude Munt". Het uit de 17e eeuw daterende gebouw van "de Oude Munt" is geïnte greerd in Weerts' moderne winkel- en cultureel cen trum. De indeling en inrichting van het horecabedrijf, waar op wij in een volgende uit gave nog zullen terugkomen werd verzorgd door het Heineken bouwbureau. 22 G. A. Heineken-ballon ge test. Begin augustus werd 's werelds grootste hete luchtballon, de Gerard A Heineken, in Londen voor de eerste maal opgeblazen en getoond aan pers en publiek (foto 22). Hoewel de constructie van de ballon reeds eerder was voltooid, heeft men drie weken moe ten wachten op de geschik te weersomstandigheden. te pas komen om het doek op een uitgestrekt grasveld, Coram Fields, uit te leggen en de ballon vervolgens op te blazen. De gondel met twee verdiepingen biedt plaats aan 30 personen. In de komende weken zullen met de Gerard A. Heineken ballon verschillende proef vluchten worden gemaakt met name om de techniek van het landen te bestu deren. Later in het jaar wil men met de ballon het Ka naal oversteken. Ook bij verschillende con coursen hippique, die in den lande gehouden werden, waren wij aanwezig. In Nunspeet bijvoorbeeld met de geluidswagen en met de Bierkoets. Verder waren er spandoeken en vlaggen, kwam Pepsi-Cota over de geluidsinstallatie en kon den liefhebbers van een Heineken terecht bij onze bierstand. Andere concour sen, waarbij wij acte de présence gaven, waren Eindhoven, Heerde, Heeten, Barendrecht en Zutphen. Affiches in Frankrijk. De af gelopen maanden heeft Hei neken in Frankrijk een zeer uitgebreide reclamecam pagne gevoerd. Met name in Parijs werden duizenden meters-grote affiches ver spreid. Zij brachten in beeld dat Heineken niet slechts in Frankrijk, maar over de ge hele wereld een bier is, dat de mensen samenbrengt De kleurrijke platen waren te zien in vele metro-sta tions, op de achterzijde van alle stadsbussen, opdeoffi- ciële afficheringsplat.tsen op de muren en schuttingen en op de nieuwe, zeer mo derne abri's (foto 23), welke stijlvolle wachthuisjes bij de bushaltes het Heineken af fiche 's nachts ook verlicht lieten zien. Deze opvallende vorm van Heineken-recla me heeft in Frankrijk veel indruk gemaakt. 23 Zaan-Regatta. Op de Voor- zaan in Zaandam werden begin juni tweedaagse ka nowedstrijden gehouden, waaraan de gehele Neder landse kano-top deelnam. Heineken was bij deze Zaan-Regatta", zoals dit jaarlijks terugkerende eve nement heet, aanwezig met spandoeken en vlaggen, die de entourage een kleur rijk aanzien gaven (foto 18). Ter gelegenheid van de ope ning van het nieuwe stad huis in Oss, eind augustus, stond daar drie dagen een 20 reusachtige consumptie tent (foto 19) opgesteld, waarin de duizenden be zoekers dankzij de zorgen van Drankenhandel Van Dorst hun dorst konden lessen. Een fleurige folkloristische markt in Den Burg vormde gedurende de maanden juli en augustus een trekpleis ter voor de vele toeristen op Texel. Onze produkten, bier en frisdranken, waren verte genwoordigd in het kraam pje van de heer M. Segers, eigenaar van slijterij "De Stenen Plaats". Op de foto (20) ziet u de heer en mevrouw Segers vóór hun geheel met ons reclame materiaal uitgeruste ver kooppunt. De ballon is in opgeblazen toestand ruim 42 meter hoog en heeft een inhoud van 14.000 kubieke meter. Vijf tien mannen moesten eraan

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 37