Allerlei Voor de vier dagen durende feesten (30 augustus tot en met 2 september) was Hei- neken met groot reclame materiaal en -materieel zoals Bierkoets en Bier boeier, (foto 12) reclame toren, spandoeken en vuur werk naar Den Oever uitge rukt. Als achtergrond voor de officiële overhandiging deed een decor dienst, dat 14 f tuBiamt De Vlootfeesten in Den Oever, dit jaar voor de vijftiende maal gehouden, werden ook deze keer op geluisterd door de komst van Blois van Treslong met zijn Geuzen, waarmee de historische gebeurtenis van ruim 400 jaar geleden zich "herhaalde". Zij voerden een schegbeeld (afkomstig van vermoedelijk een koopvaarder uit de 17e eeuw) met zich mee, dat door de Geuzenhoofdman aan burgemeester K. D. Dorsman werd overhandigd als eerste aanzet voor de stichting van een museum in Wieringen. 12 voor deze gelegenheid door onze Reclameservice was gemaakt. Getoost werd met bierpullen, die speciaal voor deze vijftiende Vlootfeesten waren vervaardigd (foto 13). "Hier is Sluis" was het motto waaronder midden stand, horeca en V.V.V. van 19 tot en met 23 juni een braderie-feestweek organi seerden met als doel "leven in de' plaatselijke brouwerij" te brengen. In deze opzet zijn zijn onge twijfeld geslaagd. De feest- week werd geopend in aan wezigheid van Jantje van Sluis, in de historie bekend als de oudste klokkenist van Vlaanderen, die uit handen van een van de Heineken parachutisten een bel en een hamer in ont vangst mocht nemen (foto 14). Aan de braderie namen ongeveer honderd bedrijven deel, die in hun kraampjes de bezoekers allerlei koop jes en attracties presen teerden. De Sluise horecabedrijven voerden een speciale actie, waarbij het publiek in de gelegenheid werd gesteld 15 16 pittige drankjes en lekkere hapjes te proeven. Heineken gaf in de feeste lijke gebeurtenissen op ver schillende manieren acte de présence. Zo waren er biertapwedstrijden, waarbij de bezoekers op drie plaat sen in de openlucht konden proberen een goed glas bier volgens de regels van de kunst te tappen (foto 15). Voor de wedstrijden waren bierglazen met als opschrift "Hier is Sluis" en een vignet van "Jantje" beschikbaar gesteld. Verder hingen er enkele spandoeken, stond de be kende reclametoren vijl dagen in het centrum opge steld en nam Heineken een stuk van het daverende vuurwerk voor zijn rekening In de detailhandel tenslotte werden doordegroepthuis- verbruik, inhakend op de 17 festiviteiten, enkele activi teiten ontwikkeld, waarbij de etalages van verschillen de branche-vreemde win kelbedrijven in de Heineken sfeer werden gebracht (fo to 16). Het Haring-en-bierfeest in Vlaardingen is bezig tot een traditie uit te groeien. De drukte concentreerde zich deze keer op de markt (foto 17) waar de feestvierders zich van een koele dronk konden voorzien aan een van de bier-(4) of frisdrank stands (2) van ons con cern. Op de foto ziet u verder nog onze geluids wagen (rechts) en onze brandweerauto, die beide ter verhoging van de (bier) feestvreugde ingezet wa ren. 36

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 36