Een avondje uit op de camping met Heineken .REPORTAGE«REPORTAGE«REPORTAGE. O m ■o cc uon Qiinnmo int n cc nn rln nnmninn m <S- •39Vld0daa« 30Via0d3a«30Via0d3^* eme Vrijwel elke grote camping orga niseert in het hoogseizoen weke lijks een of meer ontspan ningsavonden voor zijn gas ten. Zeven Zuidhollandse campings beleefden de afge lopen zomer op dat gebied een primeur. In de maand au gustus namelijk hield een groepje thuisverbruikver- tegenwoordigers in hun district Rotterdam in de kantine van die recreatiebe- drijven een compleet amuse mentsprogramma ten doop onder het motto "Een avond je uit met Heineken". Dat de campingbewoners, in totaal zo'n anderhalf dui zend, inderdaad gezellig uit geweest zijn, bleek uit de talrijke enthousiaste reac ties. Een geslaagd initiatief dus, ontsproten aan eigen ideeën en gerealiseerd in eigen be heer met dito krachten in 1. Het Heineken team als jury bij de beoordeling van de pres taties in de spraakwaterval. V.l.n.r. R. Wolswijk (gedeel telijk zichtbaar). W. J. Hoeben. C. H. Koppenol, A. van der Horn. J. G. Kramer. L. van Gelder en Al van de Bosch. 2. Een opname van het publiek, aandachtig luisterend naar de bingocijiers. De totale opbrengst over en bestemd voor de cam pings bedroeg f 2300,- dito tijd, op een aantal vrij dag- en zaterdagavonden. Die eigen krachten beston den uit een elftal Heineken vertegenwoordigers met een onvermoeibare mede werker van onze Verkoopser vice als welkome verster king. Een vaste kern van zes man, aangevuld met enkele "wisselspelers", trad op die avonden als entertainers voor het voetlicht en bracht het toch wel verwende cam- pingpubliek een programma vol vaart en verrassingen Een van de onderdelen van dat programma was het be kende bingospel met als bij zonderheid dat de opbrengst van de verschillende ronden aan de camping ter beschik king werd gesteld, ten be hoeve van activiteiten voor de kinderen in het volgende seizoen. Daarnaast werd een biergo gespeeld, een bingo met een speelse manier van informatieoverdracht over het bedrijf en het produkt van Heineken. In de bierestafette kwamen twee ploegen (drie heren en drie dames) tegen elkaar uit, waarvan de deelnemers in volgorde eerst een T-shirt aantrekken en een tropen helm opzetten moesten en vervolgens zo snel mogelijk een glas bier leegdrinken. Galant als de heren waren, lieten zij de eindoverwinning steeds aan de dames. Spraakwaterval was een mooie naam voor wat veelal een moeilijke opgave bleek: drie minuten proberen (vol) te praten over bier in blik. Het belangrijkste bleek meestal toch te zijn blijven hangen, met name ook "blik in het kader van de milieuhy giëne". De klapper van de avond was het bierspel voor twee dames en twee heren. De dames kregen een barbe- cueschort voor, trokken de heren een T-shirt aan, na men hen, alles onder grote hilariteit, bier uit een fles- met-speen drinken. Een heel ander hoogtepunt vormde het optreden van ver tegenwoordiger/troubadour André van de Bosch, die, be geleid door een uit de aan wezige kinderen gevormd koortje, drie bekende Ne derlandse hits zong, waar onder "Dit is een lied alleen voor kinderen". Gezien de waardering van het publiek voor het avondje uit met Heineken is het niet on denkbaar, dat de voorstellin gen van deze "camping spe cial" (dit jaar nog maar een proefronde) in het recreatie seizoen 1975 zullen worden geprolongeerd 3. Bier uit een ftes-met-speen drinken, de grote klapper. Twee de van rechts Wolswijk; naast hem teamleider Hoeben. 4. Troubadour André van de Bosch mét kinderen: Dit is een lied alleen voor kinderen P mm w a w mm m m w Q. J T> LU .O LU r III MUIJJ JJ 3J O. uJ O 32

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 32