G\&n Olffen Zwarte cKipc Bis en Tenido TwiïtefCip schenk- idvocaat v «otmTTt ITK JONGE, e MBOZÏ fJONGI Zwarte Kip, vanouds bekend als een eersteklas advokaat, is niet alleen het meest bekende, doch ook het meest verkochte advokaatmerk in ons land. Gedurende de laatste jaren is de be langstelling voor advokaat sterk toe genomen. Sinds 1969 is de consump tie ervan verdubbeld, die van Zwarte Kip zelfs verviervoudigd! De verklaring voor deze opleving moet in de eerste plaats worden gezocht in de hunkering naar een geïdeali seerd verleden als tegenwicht voor een steeds rationeler en killer wordende samenleving. Daarnaast zal de herontdekking van andere gebruiksmogelijkheden van advokaat, zoals verwerking in pudding, ijs, gebak en dergelijke tot de groei van dit produkt hebben bijgedragen Hoewel Zwarte Kip en advokaat bijna synoniem van elkaar zijn geworden, brengen wij onder dit merk tevens een uitgebreid assortiment vruch- 22 tenwijnen op de Nederlandse markt. Het merkwaardige feit doet zich voor dat vruchtenwijn een drank is die veel minder bekendheid geniet dan advo kaat, maar in omzetvolume twee keer zo groot is. De etiketten van Zwarte Kip produkten hebben onlangs een vernieuwing ondergaan, waarmee niet alleen be reikt is dat de uitmonstering meer in overeenstemming is met het kwaliteits beeld van Zwarte Kip, maar ook de her kenbaarheid door een consequente doorvoering van merkbeeld en lay-out duidelijk groter is geworden. Bistro heeft vorig jaar november zijn intrede gedaan op de Nederlandse markt als merkwijn, die in eerste in stantie bedoeld is voor de steeds gro ter wordende groep consumenten, die enerzijds wijn gaat waarderen als een drank die niet alleen bij feeste lijke gelegenheden gedronken wordt, maar anderzijds behoefte heeft aan een duidelijk te herkennen en makkelijk te drinken wijn van een constante kwaliteit. Deze garantie geeft Bistro temidden van een zeer groot aanbod van ver schillende merken. Het ziet er alleszinds naar uit dat Bistro slaagt in zijn opzet, getuige het succes dat Bistro in de korte tijd van zijn bestaan al heeft geboekt, zowel op de levensmiddelenmarkt als in de horeca- en slijterssector. Aan dit succes heeft het unieke sfeer volle karafje zeker bijgedragen. Dat het karafje niet alleen door de consument wordt gewaardeerd blijkt uit het feit, dat aan de Bistro wijn karaf in de door het Nederlands Ver pakkingscentrum georganiseerde na tionale verpakkingswedstrijd van dit jaar een Gouden Noot is toegekend

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 22