COEBERGH—Lekker drinken wat je lekker vindt Onder het merk Hoppe brengen wij een volledig Nederlands gedistilleerd- assortiment, variërend van Jonge Jenever tot Crème de Noyaux. Het totaal aantal Hoppe produkten bedraagt maar liefst drieëndertig. Het vernieuwde Hoppe assortiment heeft enkele sprekende voordelen: Het is duidelijk herkenbaar voor de consument. Een opvallende produktpresenta- tie in het slijtersschap. Een mogelijkheid tot snelle merk- identificatie mede door de uitge breide tv-reclame). Het gemakkelijk in de hand liggen van de fles. Het grootste aantal liters wordt uiter aard omgezet in ons nationale gedis- tilleerdprodukt, de Jonge Jenever. Bijna de helft van de Nederlandse gedistilleerdconsumptie komt voor rekening van Jonge Jenever, in cijfers uitgedrukt ongeveer 45 miljoen liter. Een speciale distillatie-methode staat borg voor een optimale zuiverheid en smaak van Hoppe Jonge Jenever. Vieux, ofwel Hollandse cognac zoals het vaak genoemd wordt, bezet de tweede plaats met ruim 20 miljoen liter. Hoppe Vieux slaat vanwege zijn zachte smaak bijzonder goed aan bij de con sument. Een veel gehoorde uitspraak van de slijter is: "de klanten komen erop terug". De Oude Genevermarkt vertoont al sinds enkele jaren een dalende ten dens. Hoppe Oude Night Cap echter gaat regelrecht tegen deze trend in. De omzetten stijgen met tientallen procenten. In het kader van dit artikel kunnen wij niet alle Hoppe produkten nader omschrijven. De voor u belangrijkste hebben wij hierbij afgebeeld. De verkoop van dit gedistilleerdpakket wordt gedragen door het centrale thema: Met HOPPE word je weer mens een lijfspreuk, die steeds meer Neder landers zich eigen maken. Wie Coebergh zegt denkt aan bessen jenever en wie het over "bessen" heeft bedoelt daarmee veelal Coebergh bessenjenever. Dat blijkt tenminste uit een recent gehouden marktonderzoek waarbij meer dan vijftig procent van alle ondervraagden Coebergh spontaan noemde op de vraag: Welke merken bessenjenever kent u? Zozeer als Bokma een begrip is voor een eerste klas jenever, zozeer geldt Coebergh als de kwaliteitsbessen jenever. Typisch is dat een aanmerkelijk kleiner aantal consumenten bekend is met het feit dat onder het merk Coebergh veel meer gebracht wordt dan bessen jenever alleen. Toegegeven, de miljoenen liters bessenjenever die jaarlijks de distil leerderij in Schiedam- verlaten vormen de basis, maar Coebergh is ongetwij feld het merk met het grootste aan tal typen vruchtenbrandewijn. Wij noemen: kersenbrandewijn abri kozen brandewijn frambozenbrandewijn aardbeien brandewijn citroenbrandewijn sinasbrandewijn ananasbrandewijn Samen met de vruchtenbrandewijnen wordt onder het merk Coebergh ook een assortiment likeuren op de markt gebracht dat in 1975 van een nieuwe uitmonstering zal worden voorzien. Eén van de meest verkochte produk ten daaruit is ongetwijfeld de OSO PARDO Coffee Brandy, die als "after dinner" maar ook als garnering van ijs, toetjes en dergelijke een grote populariteit geniet. Mede als gevolg van de belangstelling voor niet-alledaagse produkten heeft de Oso Pardo-omzet een grote vlucht genomen, niet in het minst als gevolg van op de consument gerichte ver koopacties. Ook dit najaar zal weer speciale aandacht aan Oso Pardo worden gegeven door middel van een miniaturenactie. Het belang van de vrouw in het aankoopproces van ge distilleerd is onmiskenbaar. Tenminste de helft van alle aankopen bij de slijter wordt tegenwoordig door de vrouw gedaan en dat is wellicht ook een van de redenen waarom de vrouw zoveel meer belangstelling voor haar eigen "drankje" heeft. Was het vroeger met name vermouth en in een later stadium sherry die haar voorkeur hadden, geleidelijk aan kan gesproken worden van een breder wordend drankenpakket, waarvan bessenjenever en likeuren een belang rijk onderdeel vormen. 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 17