MMM Roka. In de vorige uitgave van Tap en Schap werd reeds melding gemaakt van onze concerninzending, die onder het thema „Heineken, van alle markten thuis" de bezoekers van de Roka (18 tot en met 22 februari) een indruk gaf van het allesomvattende pakket dran ken, dat Heineken anno 1974 heeft te bieden. Het thema drukte tevens uit, dat er voor de Heineken produkten in alle mogelijke sectoren van het dagelijkse leven een markt is. Teneinde vooral dit laatste sterk te benadrukken, waren bij en in de geplaatste displays en presentaties foto's en attributen ver werkt, die een beeld gaven van de markt, waarin het desbetreffende arti kel onder meer verkocht wordt. Om enkele voorbeelden te noemen: Heineken blikbier voor de recreatie- markt Amstel bier bij wielerevenementen Bokma Beerenburg in de watersport Aan de winkeliers werd als verkoop- boodschap meegegeven dat het „aan kleden" van drankenpresentaties zoals boven vermeld een gunstig effect heeft op de verkoop, doordat via deze im puls de aandacht van de consument sneller op het desbetreffende artikel gericht wordt. B.B.B. Aan deze 20ste horecabeurs, die voor de eerste maal in de nieuwe Eurohal te Maastricht gehouden werd, (19 tot en met 23 maart) nam ons con cern deel met een 160 m2 grote eiland stand. Bij deze presentatie lag het ac cent op gedistilleerd (Hoppe), sherry (Tenido) en de onlangs zo succesvol gelanceerde Bistro-wijn. Ondanks de voor de horecasector ongunstige beursdagen in het weekend was het bezoek behoorlijk goed, terwijl de to tale omzet in onze stand die van vorig jaar overtrof. Damesbeurs Enschede. Deze con sumentenbeurs, die van 19 tot en met 27 maart in de Diekmanhal plaatsvond, trok enkele duizenden bezoekers méér dan vorig jaar, toen de score op 55.000 kwam. De grotere belangstelling straal de ook af op onze stand (Heineken bier), waar wij mochten constateren dat steeds meer Twentenaren het heer lijk, helder Heineken steeds beter we ten te waarderen. De verkoop van T- shirts en dergelijke, een niet te onder- Boven: Drukte in en om de concernstand op de Roka. Links: Een van de verkoopbevorderen de displays. Rechts: Overzicht van onze stand op de 20ste B.B.B. Onder: Op de Da mesbeurs in Ensche de: steeds meer vraag naar heerlijk helder Heineken. 24 hJH-j" p-'-.-iOTBipr

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 6