VOETBAL OP TV HEINEKEN DOET MEE! Neem de tolder mee en lees over het wereldkampioenschap. Evenals de vorige keer, in 1970, haakt ons concern nu met het thema 'Voetbal op tv, Heineken doet mee' in op het wereldkampioenschap voet bal. Teneinde volledig geïnformeerd te wor den omtrent deze promotionele aktivi- teit, waren op 26 april jl. alle commer ciële medewerkers Thuisverbruik Hei neken bier bijeen in het Postiljon Motel in Bunnik, waar de actie met behulp van audio-visuele middelen werd ge presenteerd. Omdat voor het slagen van deze groots opgezette actie, waaraan tevens afzon derlijke wedstrijden zijn verbonden voor consument, detaillist en groot handel, een goede motivatie van het verkoopcorps een eerste vereiste is, kregen de aanwezigen in de eerste plaats een overzicht van de ontwikke lingen in de Nederlandse biermarkt en met name de positie die Heineken hier op inneemt. De heer L. J. van den Brink (product manager Heineken bier) liet in zijn pre sentatie duidelijk naar voren komen, dat de positie van het merk Heineken een zeer goede is. Daarbij wees hij er echter met nadruk op, dat nu wel het moment is gekomen, dat een nog slag vaardiger optreden is gewenst, ten einde die positie ook in de komende jaren te kunnen handhaven of te ver beteren De middelen hiertoe zijn tweeledig. In de eerste plaats zal via de reclamemedia getracht worden meer inhoud te geven aan de merk- keuzemotivatie bij de consument, waar voor als voorbeelden de nieuwe Hei neken advertenties en de nieuwe tv- commercials werden vertoond. De tweede mogelijkheid is om door het lanceren van promotionele activiteiten op de verkoopplaats zelf te komen tot een verhoging van de kooplust bij de consument, met als uiteindelijk doel: een verbetering van de omzetsnelheid in de winkel. De actie, zoals hiervoor vermeld, werd hierna nader toegelicht door de heer P. Riemslag (sales-promotor Thuisver bruik bier). Centraal in deze actie staat een informatieve folder voor de con sument met allerlei gegevens over het wereldkampioenschap, zoals bijvoor beeld het complete wedstrijdschema en een overzicht van de wedstrijden die via de tv zullen worden uitgezon den. Aan de actie zijn aparte wedstrijden verbonden voor consument, detaillist en groothandel, waarbij moet worden Aandacht voor de presentatie. De poster, een van de onderdelen van het p.o.s.- materiaal. voorspeld welk land uiteindelijk we reldkampioen gaat worden. Het deel nameformulier is in de folder opgeno men. Detaillist en groothandel zijn via een direct mail over de actie geïnformeerd. Ondersteuning zal plaatsvinden via radio en de landelijke en regionale dagbladen, terwijl het p.o.s.-materiaal, dat tijdens de presentatie geplaatst werd op een display, in zoveel moge lijk winkels door de vertegenwoordi gers verspreid zal worden. De bijeenkomst werd afgesloten door de heer G. T. Kleiberg die het belang van de verkoop van een merkartikel als Heineken bier voor handel en industrie benadrukte. De heren F. Heithuis (r.) en W. Raven demon- streerden dat het reclamemateriaal eenvoudig en snel op de display geplaatst kan worden. 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 5