DETAIL HANDELSSCHOLEN ZETTEN BESTE BEENTJE VOOR Carnavals- en recreatieetalages Ook dit jaar werd een groot aantal etalages in verschillende plaatsen in den lande door leerlingen van detailhandelsscho len in het teken van Heineken Carnaval en Recreatie Heineken gezet. De activiteiten van de scholen in Apeldoorn, Dordrecht, Den Haag, Nijmegen, Rotterdam en Zwolle speel den zich af in februari, de carnavalstijd, terwijl de Amers- foortse en de Utrechtse school in april met het thema Recre atie aan het werk gingen. In sommige gevallen betrof het een door één school voor zijn leerlingen uitgeschreven etalagewedstrijd. Dordrecht en Rotterdam daarentegen hielden hun vierde interlokale ont moeting, een jaarlijks evenement dat bezig is tot een traditie uit te groeien. Ook Amersfoort en Utrecht kwamen reeds eerder tegen elkaar uit. Gezien de activiteiten op dit gebied zou het onzes inziens de moeite waard zijn te overwegen of via ontmoetingen in regionaal verband op den duur wedstrijden op landelijk ni veau georganiseerd kunnen worden. Zwolle. Prins Hannes de Eerste reikte de prijzen uit in de kantine van ons verkoopkantoor. totaliteit op? 2. Wordt het merk Heineken goed naar voren gebracht? 3. Zit er carnavalssfeer in de etalage? 4. Getuigt de decoratie van originaliteit? 5. Zijn de ar tikelen overzichtelijk opge steld? 6. Zijn de moeilijk heidsfactoren goed opge lost? Door de Verenigde Neder landse Slijters, afdeling O- verijssel, waren boekenbon- nen beschikbaar gesteld voor de makers van de meest commerciële etalage. De eerste prijs werd gewon nen door de makers van de etalage bij slijterij De Dran kencentrale in de Spoel- De eerste, tweede en derde prijs werden direct na de jurering uitgereikt door Prins Hannes de Eerste in de tot feestzaal omgetoverde kanti ne van ons verkoopkantoor in Zwolle. Apeldoorn. Begin februari zijn in de vitrines (aan de bui tenzijde) van de Christelijke School van de Detailhandel tien etalages in carnavals sfeer gemaakt. Aan de voor bereidingen voor deze wed strijd is bijna twee maanden door ongeveer zeventig leer lingen gewerkt. Te oordelen naar de reacties hebben zij zeker eer van hun werk ge- Apeldoorn. Een van de prijswinnende etalages. Zwolle. Medio februari werd hier voor het eerst een etala gewedstrijd onder het motto Heineken en Carnaval ge organiseerd. De leerlingen van de vierde klas van de school voor de Detailhandel in Zwolle bouw den op 12 februari bij een groot aantal slijters een car navalsetalage. Een week la ter werden de werkstukken beoordeeld. De jury bestond uit Prins Hannes de Eerste van de Zwolse carnavalsver eniging De Eileuvers, een lid van de raad van elf, een jour nalist van de Zwolse Cou rant en twee vertegenwoor digers van Heineken. Bij de beoordeling kwamen de zes volgende punten aan de or de: 1. Valt de etalage in zijn straat. De tweede en derde prijs vielen toe aan de eta lages gemaakt bij respec tievelijk De Zwolse Wijnhan del aan de Oude Vischmarkt en slijterij Bartels aan de Diezerpromenade. De meest commerciële etalage had slijterij Oporto aan de Rem- brandtlaan. De heer K. R. Bartels, afdelingsvoorzitter van de V.N.S., overhandigde de boekenbonnen. Apeldoorn. Hoge kwaliteit vooral ten aanzien van de papier-machépoppen. had. De belangstelling van het publiek was vooral 's avonds groot. Verder kwam er een verzoek bin nen van een plaatselijke car navalsvereniging om delen van de etalages te mogen meevoeren in de grote op tocht in Apeldoorn op 23 fe bruari. Om verschillende re- 18

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 18