Kant-en-klaar- recept Drink' j Heineken l-^-Heineken rondjes DiMME SWm T.>- Heb"*e»PllV g Z4UA}«i Cs:.>n De cijfers zijn veranderd, de feiten hetzelfde gebleven. Vier jaar geleden schreven wij on der andere: Zomer en recreatie betekenen voor iedere winkelier meer omzet- en winstmogelijkhe den. Alleen, de klant moet „ge pakt" worden. Hoe „pakken" uw afnemers de klant en hoe bereiken zij een hoge omzet in de recreatiemaanden? Aangeklede recreatiedisplays, in de kampwinkel (links) en in de supermarkt (onder), geven de omzet een stevige zet omhoog. Door aansluiting te vinden bij alle bijzondere gebeurte nissen zoals het wereldkam pioenschap voetbal (zie pa gina 5 en andere (sporteve nementen Door ook het bierassorti ment uit te breiden en wel met Oud bruin en zeker met blikbier. Door snelverkopende weekenddisplays bij de check-outs te plaatsen; het bespaart de kosten voor aan vulling van het schap en voorkomt het gevaar van „nee verkoop" bij de schap pen. De verpakking op deze foto van enkele jaren terug moge enigszins ge wijzigd zijn. het verkoopthema is on veranderd gebleven: ZIEN DOET KO PEN Wij weten dat u juist in deze tijd het bijzonder druk heeft. Daarom geven wij u graag het kant-en-klaar-recept, waarmee u uw afnemers van advies kunt dienen hoe zij de klant én een hoge omzet kunnen pakken. Dat recept, uw ver koopadvies, luidt Door tenminste in het hoogseizoen een extra uit stalling van bier en (fris)dran- ken te maken; Heineken heeft een ruim assortiment. Men zal het zien: deze vierkante me ters brengen méér winst op. Door een combinatie van recreatieartikelen op een spe ciale vakantieplaats in de winkel. Maak die uitstalling aantrekkelijk en suggestief met bijvoorbeeld een visuit- rusting, badstoel, kano, tent of iets dergelijks. Juni, juli en augustus vormen het hoogseizoen met betrek king tot de hedendaagse volksverhuizingen. Zorg dat u klaar staat voor de massa kansen voor de kassa! Wij wensen u en uw afnemers bij de recreatieverkoop vee/ succes. TT-hiihrn?,^^- 3 rondje» jlkif -^s%^ j noe 1969 1973 'Pet kampwinkels 798 923 ond kantines 905 1106 :ell» raa(ln voorgaande jaren hebben 15! wij in deze kolommen van tijd I pPtot tijd uw aandacht op de to eft! tale recreatiemarkt of onder ma! delen daarvan gevestigd, een- nkt maal zelfs met een extra edi- g h tie (Het meest getapt 1966), t f gewijd aan de voor de handel -itjn( interessante facetten van het verschijnsel recreatie. 17

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 17