V m m Kampwinkels en kantines 'nDopof'nkop ROYAL CLUB IN CAMPINGSPEL 5& zich het jongste Paasrecord van meer dan een miljoen bui tenlandse gasten?) hun re creatie in het lage land aan de zee komen zoeken. De fraaie kantine van camping Adel- hof in Vledder, Drenthe (rechts). Evenmin hebben wij u nog een inzicht gegeven in de groei van het aantal kampwin kels en kantines op de gro- te(re) campings en andere kampeerbedrijven. Een toch wel spectaculaire groei, die de percentages van tien jaar ge leden bijna volledig op z'n kop heeft gezet. Toen moe 77 procent van de kampee bedrijven het nog zondj kampwinkel of kantine stelle Nu, een „bezettingsgraat voor de eerdergenoemde 15! kampeerbedrijven van 71 pp cent wat de kantine betreftt van 60 procent ten aanzit van de kampwinkel. Enke cijfers: In vier jaar steeg li aantal kampwinkels met 1! eenheden, het aantal kantint met ruim 200 eenheden. kampw kantint In voo wij in i tot tijd tale re delen maal z tie (H< gewijd interes versch Grote concentraties recreatie-consu menten rond sportcircuits en bij andere massale evenemen ten: een uitdaging aan de verkoop! De kuststrook trekt nog altijd de meeste vakantiegangers en recreatiezoe kers. Ruim een miljoen Neder landers brachten vorig jaar hun vakantie aan zee door. Van eind juni tot medio augustus zal op vierhonderd grote, Nederlandse campings in totaal duizend maal het attractieve campingspel ,,'n Dop of 'n kop" voor kin deren georganiseerd worden, in samen werking met het bureau Interlanden en De Telegraaf. Deelneming staat open voor alle camping bewonertjes, die 'n kop van De Telegraaf of 'n dop van een (liter)fles Royal Club Tonic of Bitter Lemon bij de spelleider inleveren. Met hengels, voorzien van mag neetjes, kunnen de kinderen vervolgens vissen naar metalen fiches, waarvan het .gevangen" aantal de hoogte op de prij- zenladder (er zijn 45 prijzen per camping per wedstrijd) bepaalt. De hoofdprijs is steeds een draagbaar radiootje. De komst van de Personality, de man die het evenement leidt, wordt telkens met be hulp van affiches en luidsprekers aange kondigd. Aan elke wedstrijd gaat een be zoek van een merchandising lady vooraf, die de orders voor Royal Club en De Telegraaf noteert. Gezien de behoefte aan entertainment op de campings, vooral waar het de kinderen betreft, zal deze promotie zeker een be langrijke recreatiebijdrage vormen, waar bij tevens de verkoop van enkele van on ze produkten een extra stimulans krijgt De cij feiten jaar g der ar 5, 4 Jt'. voor omzet den. A uw af bereik in de 16

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 16