-y y C Y V J Steeds meer Eerste aanzet tot vakantie spreiding schoten wordt in 1975 gerealiseerd Royal Club Tonic nu ook in blik! Royal Clu^ tonic" ByBenS Tonic Bitter Lemon 200 cc. Tonic Bitter Lemon Sodawater Ginger Ale blik Tonic pre/postmix Tonic Voor de handel betekent de recreatie een markt waarin miljoenen omgaan. Dagrecreatie. Grote concen traties consumenten, die ge durende korte tijd op betrek kelijk kleine gebieden, stran den, recreatiecentra en -par ken, rond sportcircuits en bij andere massa-evenementen aanwezig zijn. Verblijfsrecreatie. Weekend en vakantiegangers, die in een steeds langer wordende periode in grote aantallen naar hun buitenverblijf trek ken. Het seizoen begint te genwoordig reeds vroeg in het voorjaar en eindigt pas in de herfst. De gemiddelde verblijfsduur is Zetten we vervolgens de be langrijkste gegevens nog eens voor u op een rijtje. Recreatie is een veeiomvat- tend begrip. Steeds meer Ne- derlanders krijgen steeds meer (vrije) tijd om steeds meer _j.ve((,,vakantie")geld te besteden. n ge jn pi rm v te ac rei di plez i cai re VI ondj iad tl Volgens de Stichting Recreatie zai het door de Stichting van de Ar beid aan de minister van Sociale Zaken uit gebracht advies inzake het instellen van een spreiding in tijdvakken en regio's voor de schoolvakanties volgend jaar als volgt worden uitgevoerd: 21 juni tot 2 augustus Regio A Noord-Hol land en Zuid-Holland 28 juni tot 9 augustus Regio B Zeeland, Noord-Brabant en Lim burg 5 juli tot 16 augustus Regio C de overige provincies. De vakantie voor de bouw- en nevenbedrij- ven zal voor 1975 wor den vastgesteld op de periode van 12 juli tot 26 juli. De totale omzet van fris-in-blik is van 1972 naar 1973 met 24% gestegen. Gezien de ontwikkeling van blik in andere Europese landen als Engeland, Zweden en Zwitserland en de wel zeer indrukwekkende omzet van blik in de Verenigde Staten, mag gesteld worden dat de frisdranken in blikverpakking in Nederland nog een onstuimige groei zullen ondergaan. Deze groei zal des te onstuimiger zijn, naarmate meer consumenten overtuigd raken van de voordelen (handig om mee te nemen, onbreekbaar, gemakkelijk te koelen) en naarmate ook de handel meer over tuigd raakt van de voordelen (geen retouremballage, geen breuk, ruimtebesparing, hoge handelsmarge per hectoliter frisdrank). Gezien deze groei is het begrijpelijk dat onder het merk Royal Club, dat reeds het meest complete as sortiment bitterlmixdranken voert, nu ook Tonic in blik geïntroduceerd is. De hoge merkbekendheid, de krachtige reclame-on dersteuning en de gegarandeerd hoge kwaliteit zul len ook voor deze Royal Club variëteit ongetwijfeld resulteren in een zeer sterke marktpositie. Het Royal Club assortiment is nu als volgt opge bouwd: 1.000 cc. in enkele jaren gestegen van 40 naar 50 en meer dagen. De verwachting voor 1974: In to taal ongeveer vijftig miljoen kampeerovernachtingen. Nog niet opgenomen in onze beschouwing omtrent het aan tal vakantiegangers zijn de vele honderdduizenden bui tenlanders, die (herinnert u Een van de gerichte ac tiviteiten, genoemd on der het hoofd Omzet- mogelijkheden, is het optreden van een groep van onze groothandel vertegenwoordigers op verschillende grote cam pings. In het hoogseizoen ver zorgen zij in de kantine van deze bedrijven een aantal avonden met een compleet programma, waaraan de aanwezige campingbewoners een maximum aan plezier beleven. Door middel van een Bingo (Biergo) en een Bierestafette neemt het publiek actief deel aan het gebeuren. Een van de attracties van de avond is de Spraakwa terval. Het klapstuk wordt gevormd door het optreden van twee da mes en twee heren, een soort toneelstukje, waar over wij omwille van het verrassingselement hier niet verder kunnen uit weiden. Behalve de op zet en de uitvoering van het programma wordt ook de muzikale omlijsting door onze vertegenwoordigers zelf verzorgd. 15

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 15