Caravan populair vans rende april langr twee< den zestic bruik leen in tot miljoe boekl ners Ook is de jaren kleine gerei gelee tal w inwoners de eerste plaats vóór België (13) en Engelai (10). Wat het totale aantal treft komen wij op de vierj^^B Het Nederlandse caravanpa| dat vooral de afgelopen v jaar een spectaculaire 9rc -]o 0 doormaakte, nadert nu f± kwart miljoen (237.000) tjaar toercaravans overheersen j aantal (140.000), gevolgd dojn de stacaravans (60.000) rr een de vouwcaravans op een tvan scheiden derde plaats (37.00 meer trekt Opmerkelijk is dat ruim ^onc| helft van de toercaravans Szeea durende het grootste gedee van het jaar op een vas plaats staat terwijl daare boven 34 procent ook tijde de vakantie niet van de vas^0171 plaats af komt. Dit beteke^0, z dat 60.000 stacaravans stran 70.000 toercaravans (50%) Z0WÉ 47.000 toercaravans (34%) P®ric 177.000 caravans nagen»a het gehele jaar en voor li t®en grootste deel gedurende t^a9r' gehele seizoen op een va; als I Euro Het aantal vaste caravanplaatsen lot VOho reeds tegen de 200.000 en is nog stei en d stijgende. verviervoudigd (600.000) en in 2000 nog eens verdubbeld (1,2 miljoen) zal zijn. vertegenwoordigde 6,5 mil joen landgenoten, die samen acht miljoen vakanties door brachten. Het leeuwedeel hiervan, zeven miljoen, werd in de zomer (mei tot en met september) opgenomen. Ruim de helft van die zeven miljoen vakanties werd in eigen land doorgebracht. Het betrof hier in totaal 4,1 miljoen vrijetijd- besteders, van wie 26 naar de kust, inclusief de Waddeneilanden 16 naar de Veluwe, het Gooi en Utrecht 14 naar Noord-Brabant en Limburg 14 naar de watersportge bieden 11 naar Twente, Salland en de Achterhoek 8 naar het noorden van het land Van de typen tweede woning is de caravan, het verplaats bare huis(je)-op-wielen, het meest populair. De 240.000 vaste caravanplaatsen, die in de prognose voor 1985 ver meld staan, zijn anno 1974 al voor ongeveer 75 procent (180.000) bezet. In Europa neemt Nederland met 15 caravans per duizend De watersport zal de komende jaren in populariteit nog steeds toenemen. Luchtreclame, een van de activiteiten, waarmee Heineken de recreatieverkoop ondersteunt. Zij streken neer in boerde rijen, boten en bungalows, tenten en caravans, om maar de belangrijkste typen van de tweede woningen te noemen. Naar schatting was deze groep in 1969 127.000 eenhe den groot, waarbij onder de boten waren begrepen zowel de woonboten als de motor kruisers en zeiljachten, beide met een flinke kajuit. Verder worden onder het kleine bui tenverblijf nog de zomerhuis jes, de volkstuin-, kamp- en tenthuisjes gerangschikt. Alle tweede woningen samen vorm den toen een bestand van 150.000 eenheden, dat vol gens de prognoses in 1985 trok om er de vakantie door te brengen

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 12