cameleon hippies start binnenkort met Zevenklapper'74 De enige smaak die geen kleur nodig heeft ctiAq.jxty eh, VERZOEmArEN THE VEXT BEAT GJRLS CHIEL MONTACNE D£ NEDERLANOSETOPK) i- J TELEVISIE- EN BIOSCOOPRECLAME 1 DE AMERIKAANSE TOP K> THOUP-L OOK .WOW f»ISC->D(KÏV SEVEN-UP De drive-in-shows zullen door middel van posters en advertenties aange kondigd worden. feestdoos Onder het motto 'De enige smaak die geen kieur nodig heeft' zal binnenkort worden be gonnen met het landelijk presenteren van een pakket pakkende promoties voor het merk 7 UP. Het startsein voor de reeks van activeiten is inmiddels reeds gegeven. Met de vertoning van een als primeur te klasseren televisiespot klonk in miljoenen huiskamers de knal van de eerste van de zeven klappers,die 7 UP lanceert. Een knal, die door nog vele gevolgd zal worden, niet alleen op het gebied van de tv- en bioscoopreclame, maar even zeer in de mode-voor-youngsters en waar het de rage in badges betreft. Ook bij de zo po pulaire drive-in-shows, op de feestjes-voor-de-kleintjes en niet te vergeten in de horeca- sector zal 7 UP zijn sprankelende aanwezigheid tonen. Bovendien komt de consument binnenkort aan bod om via een aantrekkelijke reductieaanbieding zich alvast van een voor proefje op het Seven-Up Zevenklapperfestijn te verzekeren. 7 UP Zevenklapper '74 Het actieschema voor de verschillende promoties geeft aan dat om te begin nen de tv-commercials (bij na honderd spots van 20 seconden elk) en de bios coopreclame (een filmpje van 1 minuut met een natio naal roulement) het hele Lemon-lime, de smaak van Seven-Up, maakt een zesde deel (17 procent) van de frisdrankenmarkt uit. In de lemon-limemarkt, die 137 miljoen liter groot is, heeft Seven-Up met een aandeel van 50 procent een leidende positie. Als marktleider is Seven- Up er alles aan gelegen het lemon-limesegment concur rerend te houden en te la ten groeien. Met het thema 'De enige smaak die geen kleur nodig heeft' stelt Seven-Up zich concurrerend op tegen de cola's, de vruchtenlimonades en an dere gekleurde dranken. Daaruit is voortgevloeid een campagne van promoties, die de voorkeur van de con sumenten op het merk 7 UP gericht moet houden. De consumenten, waar het hier voornamelijk om gaat, zijn de huisvrouwen en de jeug digen die samen het leeu- wedeel van het Seven-Up verbruik voor hun rekening nemen. Nog eens benadrukt moge worden het belang van merkartikelen voor de groot handel, namelijk een goede winstmarge en een grote omzetsnelheid Bovendien kan de groothan del zich verzekerd weten van de steun van een sterke reclamecampagne. Merkartikelen, de pijlers van het assortiment, voorkómen het afglijden naar een heil loze prijzenslag en staan er borg voor dat de marges voor groot- en kleinhandel op (het goede) peil gehou den worden. 8

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1974 | | pagina 12