HÜPHH Operatie Kompel Bezoek IVEKO-grossiers Ook het hernieuwde onderlinge contact vormde een belangrijke bij drage tot deze geslaagde operatie, die op vrijdag 28 september werd afgesloten met een gezamenlijke vergadering en een inspirerende toespraak door de heer G. T. Klei- berg, adjunct-directeur verkoop. dagen een gezamenlijk studiebe zoek aan de grootste levensmidde lenexpositie van Europa, de Anuga in Keulen, Hier was bij uitstek de gelegenheid aanwezig zich te oriën teren op en met andere vakgenoten van gedachten te wisselen over de gemeenschappelijke markt. Als basis voor de operatie was ge kozen het vlakbij het vliegveld Beek gelegen Euromotel Limburg. Daar werden inleidingen en forumbespre kingen gehouden, waarbij allerlei facetten van de verkoop aan de orde kwamen. Op 8 oktober ontvingen wij de IVEKO-grossiers voor een werkbe zoek op onze vestiging aan de Stadhouderskade te Amsterdam. Gedurende een groot deel van de dag werd aandacht besteed aan de ontwikkelingen in de handel. Over dit onderwerp hield drs. A. F. Veldkamp, hoofd van de marketing- researchafdeling van Heineken Nederland B.V., een inleiding. De discussie, die hierop volgde, stond in het licht van de onlangs ver schenen studie van de Stichting Economisch Onderzoek van de uni versiteit van Amsterdam betreffen de de structuur van de groothandel in kruidenierswaren in Nederland. Op deze manier leverde deze con tactdag een belangrijke bijdrage tot een beter wederzijds begrip tussen handel en industrie. De IVEKO-grossiers met hun gastheren op het terrein van de Amsterdamse brouwerij. Een gedeelte van de aanwezige thuisverbruik- bemanning. De heer Kleiberg tijdens zijn toespraak ter af sluiting van Operatie Kompel. In de week van 24 tot en met 28 september werd het gehele korps vertegenwoordigers thuisverbruik ingezet om gezamenlijk een op dracht uit te voeren in Limburg. Het land van het bronsgroen eiken hout was gekozen omdat daar, ge zien het grote bierverbruik per hoofd van de bevolking, de mogelijkheden die het gunstigst waren voor het uit voeren van de opdracht, aanwezig waren. Die opdracht bestond uit het geven van een extra stimulans aan de verkoop van Heineken bier. Verder bracht men op een van de 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 9