VIVO Feestelijke krat in Arnhem Zweeds bezoek introduceerde nieuw zegeisysteem In de maanden augustus en september heeft de VIVO-organisatie op totaal dertien avonden in ver schillende plaatsen in den lande haar nieuwe zegel systeem bij het eigen per soneel geïntroduceerd. Als formule hiervoor was ge kozen een drive-in show met de bekende Noordzee diejee Tony Berk. In een eigentijds, dyna misch programma waarbij het gesproken woord en een diapresentatie werden afgewisseld met muziek en dans, kwam de overdracht van de nieuwe zegelgege- vens spelenderwijs tot stand. Met deze succes volle formule bleek men de oplossing gevonden te hebben van het probleem: Hoe bereikt men een zo hoog mogelijk resultaat bij de overdracht aan zoveel mogelijk medewerkers in zo kort mogelijke tijd. Heineken heeft als enige fabrikant aan deze avon den medewerking verleend in de vorm van reclame uitingen, stickers en prij zen. Hoewel de aflevering van de zoveel duizendste kist bier in één boekjaar gewoonlijk met enig feestelijk vertoon gepaard gaat, gebeurt het zelden dat zo'n mijlpaal de plaatselijke kranten haalt. In Arnhem was dat op 20 sep tember jl. wel het geval. De aanbieding van (in dit geval) de 100.000ste kist aan de heer G. P. J. Sonneveld, directeur van Sonneveld's Drankenhandel, werd door feestelijk trompetqeschal be geleid. Links op de foto districtverkoopleider H. J. M. Duijnstee van Heineken, die de kist, inhoudende een grote bierpul met inscriptie, overhandigde. Wij zijn ons ervan bewust dat in sommige gebieden van ons land, met name in het dichtbevolkte westen, de aflevering van de 100.000ste kist (en zelfs van de 250.000ste) niet meer als een zelden voorkomende ge beurtenis wordt gezien. Voor het niet zo dicht bevolkte Arnhemse gebied was de 100.000ste kist van Sonneveld's Drankenhandel niet temin een mijlpaal, voor de publikatie waarvan wij graag een uitzondering maken. In september bracht een groep van negentien Zweedse groothandelaren, afkomstig uit zowel de levensmiddelen als de drankenhandel, een studiebezoek aan ons land. De groep werd vergezeld door de directeur van de Falken brouwerij (waar Heineken voor de Zweedse markt wordt gebrouwen) en vijf afgevaardigden van Saljbolaget, de organisatie die belast is met de verkoop van onder andere Heineken bier in Zweden. Doel van de studiereis was een indruk te krijgen omtrent de problemen rond retourglas en de wijze, waarop deze problemen in Nederland zijn opgelost. In dat verband werden bezoeken gebracht aan de Heineken brouwerij in Amsterdam, een aantal supermarkets en aan Van Tol B.V. in Bodegraven, waar het gebeuren in de groothandel werd belicht. Op de foto ziet u een gdeelte van het gezelschap in het bedrijf van Van Tol in Bodegraven, waar men met be langstelling kennis nam van de onlangs aldaar geïnstal leerde sorteerbaan voor het leeg goed. 12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 12