Barbecue-voorlichting bij Centra JAARBEURS VAN GRONINGEN Door de afdeling vers vlees van Centra Nederland zijn in de maand augustus drie voorlichtingsmiddagen geor ganiseerd voor de bij Centra aangesloten ondernemers en hun chefs slagerij. De opzet van deze barbecue-voor- lichtingsmiddagen was, de verkoopmogelijkheden rond de barbecue te demonstreren. Op 8 augustus vond de eerste bijeenkomst plaats, waar voor zich een verrassend hoog aantal geïnteresseerden had aangemeld. Het vormingscentrum Spaarneberg te Santpoort vormde bij de bijzonder gunstige weersom standigheden die dag een ideale omgeving om het ge heel zo plezierig mogelijk te laten verlopen. Medewerking aan deze middagen verleenden de fabri kanten Bechempro (houtskool en barbecue-apparaten), Versteeg (vlees en de bereiding ervan), Friki, Calvé en Heineken (blikbier, rosé en Seven-Up en Pepsi-Cola in blik). Namens Bechempro sprak als eerste directeur K. Been over het gebruik van de juiste produkten om het barbecue-gebeuren veilig te laten verlopen. Aan de hand van een instructiefilmpje werd de juiste aanmaakpro- cedure getoond. Op dit binnengebeuren volgde buiten een demonstratie van het aansteken van de barbecues. Hierna vervolgde de heer J. Geurts van Versteeg de in troductie en zette in het kort uiteen hóe de juiste kruiden met de juiste vleessoort te combineren. De heer B. Beekman, groohandelvertegenwoordiger van Heineken, haakte hierop in en wees op de verkoopmogelijkheden, de presentatie van de artikelen, de combinaties van de verschillende op de barbecue betrekking hebbende pro dukten en natuurlijk de display, waarbij inhaken op de actualiteit altijd van toepassing is. Immers, het barbecue- gebeuren blijft nieuw en voor herhaling vatbaar. De con sument is gevoelig voor sfeer en besteedt graag wat geld om die sfeer te kunnen creëren. Na dit informatieve gedeelte kon een ieder zijn kennis over het begrip barbecue testen aan de hand van een speciaal hiervoor uitgeschreven Centra Barbecue-test, waarna alle deelnemers een certificaat uitgereikt kregen. Onze medewerker, de heer R. Wolswijk, toont een van de combinatie mogelijkheden. Voor de juiste oplossingen waren verschillende prach tige barbecues als prijs ter beschikking gesteld. Daarna was er alle gelegenheid de kennis in praktijk te brengen en op de vier opgestelde barbecues de prachtig opgemaakte stukken vlees met bijpassende sauzen te roosteren. Een en ander kon natuurlijk niet eindeloos doorgaan, hoewel de sfeer uitermate ongedwongen was en de bijeenkomst eerder het karakter van een gezellig samenzijn dan dat van een heuse cursus droeg. In zijn slotwoord onderstreepte de heer H. M. van Veld hoven, hoofd ontwikkeling detailhandel van Centra, de waarde van deze voorlichtingsmiddagen en de vrucht bare uitwerking hiervan. Met twee stands was ons concern vertegenwoordigd op de Jaarbeurs van Groningen (24 augustus tot 3 septem ber), die opnieuw ongeveer 65.000 bezoekers trok. Een groot deel van hen bezocht de Heineken stand begane- gronds, die een goede omzet in bier, glazen en reclame artikelen boekte. Velen rekenen op de aanwezigheid van Heineken bier teneinde het aangename met het nuttige (aanvullen van hun voorraad bierglazen) te kunnen ver enigen. Op de verdieping bevond zich weer de pub, waar de Engelse bieren, zoals u op de foto kunt zien, zich in een warme belangstelling mochten verheugen. 19

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 19