Panoramisch overzicht van het interieur van onze slijterij. Centraal in de ruimte stond de middleshop. een zelfde ruimte was gereserveerd als voor de andere produktgroepen. De bedoeling hiervan zal de slijter duidelijk zijn. Immers, zowel bier als frisdranken bevin den zich in een sterke groeimarkt. Het gemiddelde ver bruik per hoofd van de bevolking is de laatste jaren met sprongen omhooggegaan. Door het grote aantal ver koopplaatsen in andere branches (dit staat in geen verhouding tot het aantal zaken waar gedistilleerd ver kocht wordt) is een goede, ruime presentatie van bier en frisdranken een eerste vereiste om tot goede ver koopresultaten te komen. Temeer, daar bier en frisdran ken duidelijke impulsartikelen zijn. Door meer aandacht en ruimte aan deze artikelen te geven, zal de verkoop groter worden, waardoor de omzetsnelheid en daar mee de winstgevendheid zal worden verbeterd. Bij het pousseren van dranken in winkel en etalage zou men er tevens toe kunnen overgaan naast de dranken, die zich daartoe lenen, ook de ermee te mixen frisdran ken te plaatsen. Ruimte Uit de door ons getoonde opzet is wel gebleken, dat de ruimte in de slijterij zeer belangrijk is en ook dat het daarvoor noodzakelijk is de schappen en stellingen altijd langs de wand te plaatsen. Daarnaast zullen eilanddis plays en gondola's de consument er gemakkelijk toe brengen eens rond te lopen, waardoor het totale assor timent meer onder de aandacht komt. Het geheel overziende kunnen we zeggen dat ons op treden op de beurs, zowel wat onze presentatie in de vorm van een slijterij als wat de verkoopresultaten be treft, bijzonder succesvol is geweest. Nog een breedbeeldopname van het slijterij-interieur. slijterij bepaalt, maar veel meer ons erop hebben gericht de slijter enkele denkbeelden aan de hand te doen, die hij desgewenst kan gebruiken of die hem aan het den ken zetten. Bier en frisdranken Opvallend in de Heineken slijterij was, dat in tegenstel ling tot hetgeen in de meeste bestaande slijterijen het geval is, voor de presentatie van bier en frisdranken Eén van de etalages met een doorkijkje in de slijterij. ULSTKAMP*

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 18