cwnsowmme MET (V NOAM 1. De presentatie van het binnenlands gedistilleerd. 2. In de wijnafdeling kreeg het wijnrek rechts op de foto een bijzonder goed onthaal. 3. Naast de ingang bevond zich de „drukkerij", waar men bij aankoop van een doos Mérito sherry een torero affiche met de eigen naam erop in ontvangst kon nemen. 4. Onder de bezoekers bevond zich ook mevrouw J. Wiegel- Frederiks, die werd rondgeleid door de heer H. G. C. M. Coebergh. 5. De afdeling buitenlands gedistilleerd met rechts een van de kleinere show-elementen. 6. De bier- en frisdran- kenhoek. deeltelijk over het gangpad heen gebouwd, zodat men er niet alleen omheen, maar ook onderdoor kon lopen. Iedere hoek van de stand had een doorgang naar het door lage, gemetselde muur tjes en bloempartijen omgeven zitje, waar in alle rust het zakelijk gesprek kon worden ge voerd. Het middenpad van de hal liep dwars door de stand heen, zodat de bezoekers zonder over „drempels" te hoeven stappen 1 gemakkelijk de slijterij konden binnenwandelen. Boven de (ene) ingang prijkte de bekende mer- kenboom, aangepast aan de branche van deze beurs. Om het beeld van een slijterij te com pleteren was in elk van de twee andere wanden een grote winkelruit aangebracht met daar achter een etalage. Inrichting De ideeën verwerkt in de Heineken slijterij, waren niet uitsluitend van ons afkomstig, maar zijn tot stand gekomen in samenwerking met VIBé (Verenigde Interieurbouw Bedrijven B.V. in Zevenaar) die een groot deel van zijn erva ring, juist hier door de grotere mogelijkheden, in praktijk kon brengen. Toegepast werden de meest moderne schap en wandstellingen waarop alles bij elkaar meer dan honderdvijftig verschillende artikelen waren 2 uitgestald. In de slijterij was in totaal 160 strek kende meter schapsruimte aanwezig. Opvallende extra's waren de reeds genoemde middleshop en enkele kleinere show-elementen. Bijzonder enthousiaste reacties werden ontvan gen op het door VIBé speciaal voor de slijterij ontwikkelde wijnrek (zie foto). Mede door de achterwandbekleding (die per seizoen bijvoor beeld aangepast kan worden) was hier naar de mening van vele bezoekers sprake van een bijzonder sfeerbepalend onderdeel van de slijterij-in-het-algemeen. Ook ten aanzien van de schappen en de andere wandstellingen kwa men veel reacties los. Er waren op dit gebied verschillende systemen en uitvoeringen te zien, die nieuw voor de slijterssector genoemd mogen worden. Denkbeeld Het idee van deze slijterij is ontstaan omdat er een duidelijke behoefte bestond aan een geheel onafhankelijke opzet voor een moderne, op de toekomst gerichte slijterij. Een opzet, waarvoor de gebruikelijke begrippen omtrent inrichting en dergelijke niet als uitgangspunten zouden moeten dienen. We hebben dan ook getracht, in samenwerking met VIBé, een project op te zetten dat geheel nieuw was. Een project waar in we nieuwe impulsen toegevoegd hebben aan de bestaande drang tot vernieuwing in de slij tersbranche. We zijn ervan overtuigd dat we hiermee niet een nieuwe lijn hebben aangegeven, die volgens ons het toekomstige beeld van de 16

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 16