Amstel Gold Nieuw verkoopbevorderend winkelmateriaal voor Toonbankstandaard 'n juweeltje met twee goudstukjes en enkele sixpacks. Een kleine display, voorzien van een krattenkaart, vormt een kleurrijke blikvanger. Voor Amstel Gold werd ten behoeve van de winkelsector nieuw p.o.s.-materiaal ontwikkeld. Dit materiaal, bestaande uit mobiles, krattenkaarten en toonbankdisplays, plaatst op een heel bijzondere manier Gold in een zomerse situatie. Door de driedimensionale werking van het materiaal worden de consument twee uitermate bierig ogende „goudstukjes" voorgezet, hetgeen in de winkel een niet te onderschatten verkoopsteun betekent. Met het motto Amstel Gold Speciaal Gebrouwen wordt duidelijk het speciale karakter van deze biersoort geaccen tueerd. Gelijktijdig met de verstrekking van dit p.o.s.-materiaal vond ook de verspreiding van sixpacks voor Amstel Gold plaats. Marktonderzoek had uitgewezen dat er naast het kratje voor 12 flessen Gold behoefte bestond aan een kleinere meeneem-verpakking in de vorm van een draagkarton. 5

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 5