IFA trainde in KNVB-sportcentrum Barbecue-instuif bij Sla-in Den Haag Negen groothandelsfunctionarissen, een grossier en de directeur van de levensmiddelen-organisatie IFA Neder land hebben een trainings- en scholingscursus in het K.N.V.B.-sportcentrum in Zeist gevolgd. De cursus, die door IFA Nederland in samenwerking met Heineken Nederland was georganiseerd, had tot doel de IFA-medewerkers op de hoogte te brengen van de laatste ontwikkelingen op het terrein van de markt-analyse en de specifieke marktsituatie voor vestigingspunten in stadswijken en in de regio. Tevens werd aandacht besteed aan het ontplooien van activiteiten naar aanleiding van actuele gebeurtenissen, regionale evenementen, seizoensituaties, consumenten gedrag en bedrijfseconomische onderwerpen. In september wordt deze cursus afgerond met een prak tijkdag in een supermarkt. Wellicht dat het initiatief van Sla-in ook bij anderen zal inslaan! Staande van links naar rechts de heren A. van Son, H. van Houweninge (beiden Fleineken), A. J. van Rijswijk, J. Schaefer, G. Kanis. G. Kuipers, L. Magis en H. Neis. Zittend, van links naar rechts de heren: J. W. Oldenhof (IFA-grossier), J. Langendam (direkteur IFA Nederland), C. Bosman, J. Cronen en J. Grit. dingen, acties, bonusrege lingen en dergelijke. Sla-in Den Haag heeft daar om voor zijn afnemers eens wat anders georganiseerd, namelijk een barbecue avond, die op 24 mei in het bedrijf gehouden werd en die bijna vierhonderd lief hebbers trok. De genodigden konden vooraf op hun gemak het bedrijf bekijken en even tueel inkopendoenomdaar- na te gaan genieten van de barbecuehapjes, die men zelf kon uitzoeken en klaar maken. Fabrikanten op het gebied van sauzen ver leenden medewerking aan dit evenement. Voor een koele dronk bij de warme hapjes kon men kiezen tussen Heineken bier of Vrumona frisdranken. Dat het initiatief van Sla- in op prijs werd gesteld bleek duidelijk uit de vele positieve reacties. Boven dien heeft men bereikt, dat ook mogelijk toekomstige klanten het bedrijf en de medewerkers hebben leren kennen en hebben kunnen zien wat er zoal bij de Haagsche Slagerscentrale te koop is. Klantenbinding is, gezien de heersende concurrentie, ook voor de grossier van het grootste belang. Het is echter niet zo eenvoudig de juiste vorm van klan tenbinding te vinden. De afnemers worden immers al overstelpt met aanbie- Overzicht van het barbecue-gebeu ren. De bezoekers hadden de keus uit verschillende lekkere hapjes die zij vervolgens zelf konden klaarmaken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 24