NU OOK IN LITERFLES
Eind maart heeft de Nederlandse huisvrouw kennis kunnen maken
met de nieuwe Seven-Up literfles. De verschijning van deze nieuwe
Seven-Up verpakking houdt in dat de oude vertrouwde 820 cc fles uit
het winkelbeeld verdwijnt.
De reacties van de handel op deze introductie zijn te omschrijven als
enthousiast en stormachtig. Begrijpelijk, want de oude fles paste qua
uiterlijk niet meer in dit tijdperk-van-de-literfles. Bovendien gaf de
ingebrande merknaam problemen bij promotions.
De nieuwe fles daarentegen toont het robuuste beeld van de literfles en
heeft als zodanig als onderdeel van het totale Vrumona-pakket zijn
plaats in de frisdrankenmarkt reeds gevonden
Een pluspunt ten opzichte van de vroegere kroonkurk is de nieuwe,
zilverkleurige schroefdop, die de bekende handeling van het
probleemloze openen waarborgt.
Het frisse etiket, waarop het bekende 7-Up vignet in het oog springt,
geeft een extra accent aan deze tintelend groene fles.
De introductie van de literfles zal nog niet voor geheel Nederland
gelden. Traditioneel is het Seven-Up verkoopgebied in Nederland in
drie delen gesplitst. Als grootste producent echter heeft Vrumona
voor zijn bottelgebied het initiatief tot introductie van de Seven-Up
literfles genomen.
Daarmee is opnieuw een stap gezet op de weg van uniformering
van flessen en kratten, hetgeen voor de handel betekent een
verhoging van de efficiency en de mogelijkheid tot betere presentatie.
9