NU OOK IN LITERFLES Eind maart heeft de Nederlandse huisvrouw kennis kunnen maken met de nieuwe Seven-Up literfles. De verschijning van deze nieuwe Seven-Up verpakking houdt in dat de oude vertrouwde 820 cc fles uit het winkelbeeld verdwijnt. De reacties van de handel op deze introductie zijn te omschrijven als enthousiast en stormachtig. Begrijpelijk, want de oude fles paste qua uiterlijk niet meer in dit tijdperk-van-de-literfles. Bovendien gaf de ingebrande merknaam problemen bij promotions. De nieuwe fles daarentegen toont het robuuste beeld van de literfles en heeft als zodanig als onderdeel van het totale Vrumona-pakket zijn plaats in de frisdrankenmarkt reeds gevonden Een pluspunt ten opzichte van de vroegere kroonkurk is de nieuwe, zilverkleurige schroefdop, die de bekende handeling van het probleemloze openen waarborgt. Het frisse etiket, waarop het bekende 7-Up vignet in het oog springt, geeft een extra accent aan deze tintelend groene fles. De introductie van de literfles zal nog niet voor geheel Nederland gelden. Traditioneel is het Seven-Up verkoopgebied in Nederland in drie delen gesplitst. Als grootste producent echter heeft Vrumona voor zijn bottelgebied het initiatief tot introductie van de Seven-Up literfles genomen. Daarmee is opnieuw een stap gezet op de weg van uniformering van flessen en kratten, hetgeen voor de handel betekent een verhoging van de efficiency en de mogelijkheid tot betere presentatie. 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Tap en Schap | 1973 | | pagina 9